اقتدار ارتش 11/ امیر مهرنیا در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

نیروی هوایی در برابر تحریم‌های نظامی 40 کشور جهان ایستادگی کرد

پیشکسوت و خلبان نیروی هوایی با بیان تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران گفت: نیروی هوایی در سال های نبرد علیه دشمنان ایران اسلامی در مقابل تحریم ها جانانه ایستادگی کرد.
کد خبر: ۱۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶ - 16April 2014

نیروی هوایی در برابر تحریم‌های نظامی 40 کشور جهان ایستادگی کرد

سرتیپ دوم امیراحمد مهرنیا با اشاره به تلاشهای نیروی هوایی در سال های پس از جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در سال های 71 و 75 نیز نیروی هوایی عملیات هایی را در دفاع از میهن اسلامی انجام داد و ایثارگرانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دنیا برای اولین بار است که 16 سال نبرد مستمر در جبهه با تمام محدودیت ها و تحریم ها داشته و در دوران دفاع مقدس با اینکه 40 کشور جهان عراق را در همه زمینه های اقتصادی و نظامی  پشتیبانی می کردند نیروهای نظامی و مردمی توانستند ایستادگی کنند.
 
امیر مهرنیا با اشاره به تحریم قطعات هواپیمای نظامی گفت: دارنده هواپیمای اف 14 در دنیا در حال حاضر ما هستیم  و امریکا این هواپیما را کاملا از بین برده تا قطعه ای از آن به ایران نرسد از این رو نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس با همین هواپیما جانانه از مرزهای کشور دفاع کرد و در مقابل تحریم ها نیز استوار ایستادگی کرد.
 
وی با اشاره به حضور نیروی هوایی در قبل و بعد عملیات های دفاع مقدس گفت: من تقریبا از اوایل جنگ در پروازها و عملیات های مختف حضور داشتم که خیبر، کربلای 6 و 7 و والفجر8 از جمله این عملیات ها بود.
 
امیر مهرنیا خاطر نشان کرد: نیروی هوایی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که برخی از آنها هنوز ناشناس هستند و شهدای معروفی چون بابایی، اردستانی از جمله شهدای شاخص نیروی هوایی اند که از نزدیک با آنها آشنایی داشتم.
 
پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به مهمترین ویژگی های شهدای نیروی هوایی گفت: این شهدای بزرگوار در زندگی خود از تعلقات دنیوی می بریدند و در مسیر کمال به تکامل می رسیدند و به طوری که دیگر جای آنها گویی در زمین نبود.
 
وی با اشاره به معرفی یکی از شهدای نیروی هوایی گفت: شهید علی اصغر بهنیا یکی از این شهدا بود که آثار شهادت درچهره اش نمایان بود و در 12 شهریور سال 66 به همراه یکدیگر در پروازی در حمله به عراق شرکت داشتیم که ایشان در آن ماموریت به شهادت رسیدند.
 
امیر مهرنیا گفت: در دوران دفاع مقدس همه مردم زندگی شخصی خود را ملاک قرار نمی دادند و تفکر کلی و ملی بر میهن اسلامی ما حاکم بود و تمام فشارهای اقتصادی و سختی ها را با ایثارگری و کمک به یکدیگر تحمل می کردیم امروز نیز در نبرد اقتصادی لازمه پیروزی و موفقیت درتحریم های دشمنان احیا و زنده نگه داشتن ایثارگری در جامعه است.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار