اقتدار ارتش10/ پیشکسوت هوانیروز در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

توطئه غائله کردستان به همت دلاورمردان هوانیروز خنثی شد

پیشکسوت هوانیروز با بیان نقش این نیرو در دوران دفاع مقدس و پایان دادن به غائله کردستان گفت: توطئه منافقان در کردستان با همکاری و همت دلاورمردان هوانیروز خنثی شد.
کد خبر: ۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ - 16April 2014

توطئه غائله کردستان به همت دلاورمردان هوانیروز خنثی شد

سرهنگ نصرالله نارویی با بیان نقش ارزشمند هوانیروز در عملیات های 8 سال دفاع مقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: من در زمان دفاع مقدس در بخش فنی هوانیروز فعالیت می کردم و نحوه اعزام به عملیات در هوانیروز با نیروی هوایی متفاوت است.

وی در این باره تصریح کرد: در عملیات های هوانیروز در دوران دفاع مقدس تیم فنی به همراه تیم پروازی در عملیات ها شرکت می کرد، درست برخلاف نیروی هوایی که کادر فنی تا قبل از پرواز در پایگاه مادر حضور دارند.

نارویی گفت: سال 57 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرسنل هوانیروز در پایگاه اصفهان آموزش می دیدند و تنها پایگاه کرمانشاه از آمادگی خوبی برخورداربود.

پیشکسوت هوانیروز با اشاره به واقعه تاریخی غائله کردستان گفت: در 28 اسفند سال 57 برای ختم قائله کردستان هوانیروز وارد عمل شد. در آن زمان کوموله ها جاده ها و پادگان ها را گرفته بودند و هوانیروز پادگان کرمانشاه تمام موارد مورد نیاز آن دیار و کمک رسانی به مردم بی دفاع را انجام می دادند و تنها نیرویی که می توانست برای نجات مردم و پایگاه ها تلاش کند هوانیروز به همراه بالگردها بود.

وی با تاکید بر اینکه از دفاع مقدس درس های بسیاری گرفتیم افزود: امام(ره) فرمودند جنگ حکم دانشگاه را دارد و یک نعمت محسوب می شود از این رو تجربه هشت سال دفاع مقدس منجر به رسیدن به جهاد خود کفایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است ، شد.

نارویی خاطرنشان کرد: در دوران پس از دفاع مقدس بالگردهای هوانیروز نیاز به تعمیر و به روز رسانی داشتند بنابراین از تجربیات دوران دفاع مقدس  بهره گیری شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار