اقتدار ارتش 5/ امیر سرتیپ دربندی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

شهادت، گزینه ما در مقابل گزینه‌های دشمن است

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی گفت: اگر دشمن تمام گزینه‌های خود را روی میز بگذارد، ما یک گزینه غیر قابل انکار و روشن برای جهان داریم و آن هم گزینه شهادت است.
کد خبر: ۱۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ - 15April 2014

شهادت، گزینه ما در مقابل گزینه‌های دشمن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ غلامحسین دربندی معاون اسبق روابطعمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: به عنوان فردی نظامی که در روزهای جنگ تحمیلی حضور داشتم و شرایط امروز ارتش را با سالهای اول انقلاب و زمان جنگ مقایسه میکنم اصلا قابل مقایسه نیست. ارتش حتی برای تهیه گلوله کالیبر۳ نیز در تنگنا بود. بسیاری از کارخانهها به خاطر حوادث بعد از انقلاب تعطیل شده بود و ما برای تعمیر تجهیزات نظامی خود درمانده بودیم. در آن شرایط جنگ نابرابر ۸ ساله بر ما تحمیل شد ولی امروز در بسیاری از جنبههای نظامی و ساخت اسلحههای پیشرفته، پدافند، ساخت زیر دریایی وناوهای جنگی پیشرفتهای خوبی داشتهایم.

گزینه ما در مقابل تمام گزینههای دشمن شهادت است

معاون اسبق روابطعمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران

امیر سرتیپ دربندی بیان داشت: در نیروی هوایی و نیروی زمینی از توانمندیهای بسیار خوبی برخورداریم تا جایی که حتی آموزشهای دفاعی را صادر میکنیم و زمانی دانشجوهای ایرانی برای آموزش نظامی به کشورهای دیگر فرستاده میشدند؛ اما امروزه کشورهای دیگر برای اموزش به ایران فرستاده میشوند.

همینطور در بحث تجهیزات و آموزشهای نظامی به درجهای ازپیشرفت و اعتبار رسیدهایم که در سطح استانداردهای بین المللی قرار گرفتهایم و دشمن نیز به خوبی این را میداند و مرتب گزینههایی را روی میز میگذارد.

اگر دشمن تمام گزینههای خود را روی میز بگذارد، ما یک گزینه غیر قابل انکار و روشن برای جهان داریم و آن هم گزینه شهادت است.

جانباز قطع عضو ما حاضر به فداکاری است

معاون اسبق روابطعمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این گزینه در هیچ جای دنیا وجود ندارد چرا که دشمنان ما از مرگ میترسند. آنچه در مکتب تشیع وجود دارد و از آن به عنوان پیروزی خون بر شمشمیر یاد میشود که در قیام حضرت اباعبدالله نیز میبینیم همین است. زمانی که ما با سلاح شهادت به پیش میرویم و ترس و واهمهای از مرگ نداریم، همیشه پیروز میدان خواهیم شد و دشمنان ما که از مرگ میهراسند به گفته تاریخ همواره محکوم به شکست خواند شد و این وعدهای الهی است و خداوند به دشمنان میگوید: اگر راست میگویید طلب مرگ کنید.

 رزمنده مسلمان ما پس از ۸ سال جنگ تحمیلی آبدیدهتر شده و آماده شهادت و فداکاری میشود. حتی جانباز قطع عضوی که در بیمارستان بستری است، همواره آمادگی خود را اعلام میکند و میگوید که در صورت تهاجم دشمن آماده فداکاری است و ما این صحنهها را جز در ایران مکتب اسلام در هیچ جای دنیا نمیبینیم.

دولت و مجلس ما همانطور که در کلیه مراحل در مقابل دشمنان ایستادگی کردهاند باز هم با تهدیدات و تصویب قطعنامههای دشمن مبارزه کنند. مسئولان ما نباید هیچگاه جمله حضرت امام (ره) را خطاب به کارتر فراموش کنند که گفته ایرانیها نیروهای مارا تحقیر کردهاند و امام خمیتی (ره) در پاسخ گفته بودند این اول کار است. ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد و چنان سیلی خواهد زد که فراموش نکنید.

آمریکا و غرب در چند سال اخیر سیلیهای زیادی از ایران خورده است

امیر سرتیپ دربندی خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست در این چند سال اخیر، در ماجرای دست گیری ریگی و هواپیمای پهپاد، شکست در سوریه و کشورهای دیگر و نیز شکست در جلوگیری از پیشرفتهای ایران سیلیهای زیادی خورده است بنابراین میخواهد که در مقابل ملت آمریکا خودی نشان بدهد برای همین به تصویب قطعنامههای این چنینی دست میزند.

مقام معظم رهبری به عنوان خط مقدم پاسخ به دشمنان هستند همانگونه که امام (ره) در زمان حیاط خود پاسخ دشمن شکنی دادند. مسئولان باید صحبتهای مقام معظم رهبری و امام راحل را سرلوحه خود قرار دهند و در همان راستا حرکت کنند.

با توجه به اینکه در آستانه سالروز ارتش قرار داریم و نیروی زمینی ارتش در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمن قرار داشت، لازم است تا نگاهی دوباره به فعالیتهای ارتش داشته باشیم و حماسه آفرینیهای ارتش در خوزستان و جنگ تحمیلی را در عملیاتها بازخوانی کنیم. همچنین به جمله مقام معظم رهبری که فرمودند ارتش کلمه طیبه است بیشتر بپردازیم و درباره راهیان نور که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است توجه کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار