اقتدار ارتش3/امیر طاعتی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

هوانیروز در تمام عملیات های دفاع مقدس پیشگام بود

پیشکسوت هوانیروز با بیان نقش هوانیروز در عملیات های مختلف دفاع مقدس گفت: در تمامی عملیات های دفاع مقدس هوانیروز مقدم و پیشگام بود.
کد خبر: ۱۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ - 13April 2014

هوانیروز در تمام عملیات های دفاع مقدس پیشگام بود

امیرسرتیپ دوم محمد طاعتی از پیشکسوتان هوانیروز با بیان نقش های مختلف هوانیروز در جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هوانیروز از جمله نیروهای نظامی بود که در عملیات های مهم دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور مقدم برسایر نیروها بود و در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کرد.

وی ادامه داد: در عملیات مهم مرصاد هوانیروز اولین نیرویی بود که وارد عمل شد و ختم این قائله نیز به دست هوانیروز انجام شد.

پیشکسوت هوانیروز خاطرنشان کرد: امام (ره) در دوران دفاع مقدس به دو نیرو تقدیرنامه داد که شهید ستاری از نیروی هوایی و شهید انصاری از هوانیروز این افتخار را کسب کردند.

وی با اشاره به خطره ای از اوایل دوران دفاع مقدس گفت: در آن روزها که عراق از غرب و جنوب به کشور حمله کرد یکی از اهداف مهم دشمن پادگان سر پل ذهاب بود که قرار بود تخلیه شود، اما خلبان هایی چون شهید شیرودی ، کشوری و بختیاری تعهد دادند که نگذارند عراق به سر پل ذهاب برسد.

امیر طاعتی خاطر نشان کرد: فرمانده در این عملیات سرهنگ رویی پور از استان کرمانشاه بود و او نیز قول داد جلوی هجوم عراقی ها را بگیرد و نیروهای دشمن را وادار به عقب نشینی در سراب گرم و به سمت بازی دراز کرد به طوری که  تا پایان جنگ دشمن نتوانست در غرب کشور پیش روی داشته باشد.

امیر طاعتی ادامه داد: در جنوب قرار بود پایگاه دزفول تخلیه شود اما نیروهای هوانیروز و خلبانان قول دادند که پایگاه را نگه می دارند وسرانجام به وعده خود عمل کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای عراقی از قدرت نیروی هوانیروز ایران مطلع نبودند، بنابراین در عملیات مرصاد عراق و منافقین پیش بینی کرده بودند که تا تهران نیرویی وجود ندارد تا جلوی او را بگیرد اما نیروی هوانیروز با حضور به موقع خود راه را برای سایر نیرو های مسلح باز کردند و در واقع هوانیروز در این عملیات پیشگام سایر نیروها بود.

پیشکسوت هوانیروز تصریح کرد: اگر 10 میلیارد هزینه برای ده پایگاه هوانیروز در نظر گرفته شده بود در همان اوایل جنگ هوانیروزدر عملیات های مختلف بیشتراز این مبلغ را به کشور خدمت کرد به طوری که می توان گفت جنوب و کردستان هدیه هوانیروز به ملت ایران بود.

امیر طاعتی خاطرنشان کرد: کاربرد کسی که  نیروهای هوانیروزرا به کار می گرفت افسران شجاع و با بینش زیاد در تمام مناطق بود که دوران دفاع مقدس شاهد حضور بسیاری از این افسران بودیم.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار