اقتدار ارتش ۸/ پیشکسوت هوانیروز در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

شناسایی مناطق جنگی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام از وظایف هوانیروز در دفاع مقدس بود

پیشکسوت هوانیروز با اشاره به نقش‌های مختلف هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: شناسایی مناطق جنگی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام از جمله وظایف هوانیروز در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۱۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ - 16April 2014

شناسایی مناطق جنگی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام از وظایف هوانیروز در دفاع مقدس بود

سرهنگ "حسین ناظوری" از پیشکسوتان هوانیروز با اشاره به نقش پر رنگ هوانیروز در دوران دفاع مقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هوانیروز در اکثر عملیاتهای مهم در دوران دفاع مقدس حضور داشته و هیچ کس نمیتواند نقش آن را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: با قاطعیت میتوانم بگویم که اگر هوانیروز نبود الان سرنوشت جنگ تحمیلی چیز دیگری بود.

ناظوری با اشاره به بخشهایی از وظایف هوانیروز در عملیاتهای دفاع مقدس گفت: در اوایل جنگ برای رزمندگان تشخیص نیروهای دشمن دشوار بود از این رو هوانیروز به شناسایی مناطق مختلف میپرداخت و رزمندگان اسلام و فرماندهان را از حضور دشمنان در بخشهای مختلف با خبر میکرد.

وی با اشاره به یکی از ماموریتهای هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: خلبانان هلی کوپتر کبری در اطراف کارخانه نبرد اهواز به شناسایی پرداخته و نیروهای دشمن را در چند قدمی شناسایی کرده و اطلاعات را در اختیار فرماندهان و دیگر نیروها قرار دادند.

پیشکسوت هوانیروز تصریح کرد: در تمام عملیاتهای دفاع مقدس هوانیروز به دو وظیفه شناسایی و مشارکت در عملیاتها میپرداخت و پایگاههای مختلف را در مناطق مختلف کشور از سقوط حتمی نجات میداد.

سرهنگ ناظوری گفت: یکی از پایگاههایی که در دوران دفاع مقدس از سقوط حتمی توسط هوانیروز نجات پیدا کرد پایگاه دزفول بود. در آن دوران طرح تخلیه پایگاه نیروی هوایی به طور کامل ریخته شده بود اما نیروی هوانیروز با 10 هلی کوپتر از سقوط این پایگاه جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور به موقع خلبانان هوانیروز در دوران دفاع مقدس و در دفاع از پایگاه دزفول نیروهای دشمن ناچار به عقب نشینی شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار