رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی:

شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شهید آوینی باور داشت که انقلاب اسلامی شیعی به ایجاد تمدن اسلامی محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴ - 08April 2014

شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم روز هنر انقلاب اسلامی با حضور "محسن مومنی شریف" رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، "علیرضا قزوه" و جمعی از هنرمندان در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

مومنی شریف با بیان اینکه بزرگان بسیاری برای هنر اسلامی زحمت کشیدهاند، اظهار کرد: عده قابل توجهای از این هنرمندان امروز در بین ما نیستند. سه بزرگوار که سال گذشته از جمع ما رفتند، شهید "هادی باغبانی"، روحانی شهید "ابراهیم انصاری" و "امیرحسین فردی" بودند. شهید هادی باغبانی از هنرجویان ما در آموزش هنر اسلامی بود که در سوریه مظلومانه به شهادت رسید و در داخل کشور نتوانستیم آن طور که شایسته مقام وی است از او یاد کنیم.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: شهید حجت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و از مدیران خوب فرهنگی کشور بود. وی در سودان شرایطی را فراهم کرد که بسیاری از هنرمندان این کشور با هنر انقلاب اسلامی آشنا شوند. در رابطه با مرحوم امیرحسین فردی نیز در سالگرد فوت وی دوستان ایشان صحبت خواهند کرد.

وی شهید آوینی را نماد هنر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: روز هنر انقلاب به مناسبت شهادت وی نامگذاری شده است. شهید مرتضی آوینی دارای سه ویژگی بودند که عمده بزرگان واجد این ویژگیها هستند. ویژگی نخست شهید آوینی، باورمندی وی نسبت به انقلاب اسلامی شیعی در جهت تحقق تمدن اسلامی بود. کتاب "آغازی بر یک پایان" شهید آوینی در رابطه با انقلاب اسلامی و همین موضوع است. ویژگی دوم وی این بود که انسانی بسیار اخلاق مدار و متشرع بود و مسائل اخلاقی و تقوا برای او اهمیت ویژهای داشت.

وی با بیان خاطرهای ادامه داد: شهید آوینی در بسیاری از مسائل، اخلاق را رعایت میکرد و ما نیز نباید اجازه دهیم اختلاف نظرها ما را از رعایت اخلاق خارج کند.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: سومین ویژگی سید شهیدان اهل قلم دانشمداری بود. او فردی مطلع و باسواد بود که بر فرهنگ و تمدن غرب تسلط علمی داشت و آثار موثری در حوزه هنر، معماری و حوزههای دیگر خوانده بود که نقدهایی هم از وی موجود است. همچنین در مسائل نظری سینما و حتی ادبیات و نقاشی نقدهایی دارند که نشان میدهد در این زمینهها کار کردهاند.

مومنی شریف در پایان هنر انقلاب را هنری الهام بخش با مبانی محکم دانست و بیان کرد: هنرمند مسلمان عزت را در خدا میجوید. هنر اسلامی زمینهساز تمدن نوین الهی و دارای مخاطب مردمی است که در آینده شاهد درخشش این هنر خواهیم بود.

در ادامه این مراسم علیرضا قزوه گفت: در کنار افرادی که مومنی شریف به آنها اشاره کردند نام سید شعرای شعر انقلاب مرحوم "حسن حسینی" را باید عنوان کرد که در ایام عید به دیدار خداوند رفتند. وی در نظریه پردازی شعر انقلاب صاحب نظر بود و من همواره از وی و "طاهره صفرا زاده" به عنوان استادان خود یاد میکنم.

وی با ذکر خاطرهای از شهید آوینی خاطرنشان کرد: هر زمان که میخواستم به شهید آوینی سلام کنم با وجودی که ایشان از من بزرگتر بود، همیشه مرا غافلگیر میکرد و ابتدا او سلام میداد و این از خصوصیات اخلاقی ایشان بود.

نظر شما
پربیننده ها