مومنی شریف:

انقلاب اسلامی محصول فرهنگ است/ حوزه هنری بیش از 2 هزار هنرجو تربیت کرده است

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در جنگ هشت ساله آنچه ما را بر دشمن پیروز کرد، نوآوری و ابتکارت نظامی نبود، زیرا دشمن از این جهت بر ما برتری داشت. آنچه ما را در برابر دشمن پیروز کرد، فرهنگ بود.
کد خبر: ۱۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ - 07April 2014

انقلاب اسلامی محصول فرهنگ است/ حوزه هنری بیش از 2 هزار هنرجو تربیت کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه در نگار خانه مهر برگزار شد.

مومنی شریف با بیان اینکه در دورهای قرار داریم که فرهنگ همواره مورد تهاجم قرار گرفته است، اظهار کرد: تنها کسانی می توانند با تهاجم فرهنگی مقابله کنند که به فرهنگ خودمان تسلط و اگاهی داشته باشند و بدانند فرهنگ  چرا و چگونه مورد تهاجم قرار گرفته است.

وی با اشاره به  اینکه انقلاب اسلامی محصول فرهنگ ما است بیان کرد: انقلاب اسلامی نظامی با ایجاد نظامی متفاوت قواعد نظام استکباری را بر هم زد و جامعه شناسان اذعان دارند، فرهنگ شیعی و اسلامی مسبب برانگیختن مردم برای شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

مومنی شریف افزود: پس از انقلاب نیز همیشه فرهنگ نجات بخش کشور بوده است. در جنگ هشت ساله آنچه ما را بر دشمن پیروز کرد، نوآوری و ابتکارت نظامی نبود، زیرا دشمن از این جهت بر ما برتری داشت. آنچه ما را در برابر دشمن پیروز کرد، فرهنگ بود.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگ را محور پیشرفت و توسعه دانست و تصریح کرد: دیگر بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیر محور فرهنگ قرار دارد و مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما زمانی حل می شود که به فرهنگ توجه لازم شود. اما متاسفانه با بی توجهی به موضوهع فرهنگ شاهدیم این بخش زیر مجموعهی دیگر بخشها شده است.

مومنی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ در حوزه سیاست در هر انتخابات، آسیب جدی می بینند، افزود:  نمونه بارز آن در انتخابات مجلس سوم بود که در مقطعی موجب عقب نشینی های ما و پیشروی دشمن در جبهه های جنگ شد. چرا که سیاست از فرهنگ و از بنیاد های اندیشه ای بر نمی خیزد بلکه در سطح است و تمام هم و غم در انتخابات تعریف روشی برای غلبه بر حریف است.

وی با اشاره به اینکه همواره در حوزه اقتصاد از دو جهت فرهنگ آسیب دیده است، بیان داشت: یکی از این  طرق واردات بی حساب و کتاب کالا که معمولاً با خود فرهنگ بیگانه را می آورد ثانیا، پروژه ها و طرح هایی اقتصادی که به الزامات فرهنگی آن توجهی نمی شود.

وی با تاکید بر رجوع دوباره به آرمانهای حضرت امام و رهبری معظم و آموزه های بنیادی انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه امروز فرصت مناسبی است تا با نقد گذشته ،  آینده مطلوب را ترسیم کنیم.  بر همین اساس نقشه  فرهنگی کشور تنظیم و تدوین شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است

رییس حوزه هنری با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری گفت: ما درحوزه هنری شعار امسال را به فال نیک گرفته ایم و از  رهبر انقلاب به خاطر انتخاب این شعار تشکر می کنیم و با اشتیاق فراوان نیز سال جدید را شروع کرده ایم. حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی، در این حوزه دارای وظیفه و نقش است.

این مسئول فرهنگی در ادامه گفت: حوزه هنری تنها اثر تولید نمی کند بلکه در حوزه کاری خود نظر هم تولید می  کند، لذا حوزه مرجع علاقمندان و اندیشمندان و دغدغه داران این حوزه است. در دانشگاه های مختلف کشور بیش از چهارصد رساله با موضوع و هنر انقلاب اسلامی در چند سال اخیر نوشته شده که مرجع و مأخذ عمده آنها حوزه هنری و آثار حوزه بوده است. در خارج از کشور نیز در دانشگاه تاجیکستان و نمل پاکستان سبک ادبیات و هنر انقلاب تدریس می شود که باز هم با اعتنا به آثار حوزه هنری است.

مومنی شریف با بیان اینکه حوزه هنری همواره در حال رویش و معرفی چهره های جدید است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش تخصصی هنر اسلامی در چهار سال اخیر، بیش از دو هزار نفر هنرجوی متعهد و با استعداد تربیت کرده که امروز در سازمانها و نهادهای مختلف کشور در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: شهید باغبانیان که سال گذشته در سوریه به شهادت رسید، یکی از این هنرجویان است. اینها و دیگر جوانانی که مقام معظم رهبری به آنها امیدوارند، می توانند جهاد فرهنگی را تحقق ببخشند. لذا من اعلام می کنم حوزه هنری خانه همه جوانان و علاقمندان ادبیات و هنر  انقلاب اسلامی است و رؤسای محترم حوزه هنری استانهای سراسر کشور موظف هستند امسال از این هنرمندان حمایت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار