بیانیه سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به مناسبت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی

آوینی به دنبال یافتن وجه معرفتی جنگ، جانش را فدا کرد

سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در بیانیه‌ای به مناسبت ۲۰ فروردین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم "سید مرتضی آوینی" و روز هنر انقلاب اسلامی تاکید کرده است: سید مرتضی آوینی با نگرانی از رواج فرهنگ و هنر غربی در جامعه ایران اسلامی، همواره در برابر جریان‌ها و طیف‌های منفعل و عاجز از درک هنر اصیل اسلامی، قد علم می‌کرد.
کد خبر: ۱۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰ - 08April 2014

آوینی به دنبال یافتن وجه معرفتی جنگ، جانش را فدا کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در بیانیه سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به مناسبت سالگرد شهادت "سید مرتضی آوینی" و روز هنر انقلاب اسلامی آمده است: بیستم فروردین، مصادف است با بیست و یکمین سالگرد شهادت "سید مرتضی آوینی" همو که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله خامنهای، وی را سید شهیدان اهل قلم نامید. آوینی هنرمند متعهدی بود که به دنبال یافتن وجه معرفتی جنگ جانش را فدا کرد.

او اعتقاد داشت در شناخت سیره رزمندگان باید به دنبال روح مبارزه بود چرا که بشریت عصر حاضر به چنین نگاهی از هستی و نوع مبارزه آن هم به شکلی که حقیقت جنگ ما بود، نیاز دارد. چه اینکه الگوبرداری کوچکی از روح دفاع مقدس ملت ایران در مبارزهی مجاهدین لبنانی و فلسطینی با رژیم صهیونیستی و سرنگونی دیکتاتورهای منطقه به خوبی پاسخ داد.

این بیانیه میافزاید: سید مرتضی آوینی همواره در قامت یک هنرمند متعهد، انقلابی، رسالت شناس و مسئولیت پذیر با نگرانی از رواج فرهنگ و هنر غربی در جامعه ایران اسلامی، همواره در برابر جریانها و طیفهای منفعل و عاجز از درک هنر اصیل اسلامی، قد علم میکرد و آنان را از گرفتار آمدن در دامهای فریبنده هنر شیطانی غرب بر حذر میداشت.

او به تاسی از امام خمینی(ره) که فرمودند: "خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهههای عشق و شهادت و شرف و عزت سرمایه زوال ناپذیر آن گونه هنری است که باید به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جان زیبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطل کند. تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) اسلام ائمه هدی(ع) اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم آور محرومیتها باشد.

هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایهداری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد." همواره از وابستگی به ارزشهای مدرنیته و فرهنگ منحط غربی بیزاری میجست.

در پایان این بیانیه آمده است: اینک در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامیده شده، با خون سید مرتضی آوینی و صدها هنرمند فرزانه در جبهههای عشق و شهادت و شرف و عزت پیمان میبندیم که همواره نگهبان و مروج فرهنگ اصیل اسلامی انقلابی ملت ولایتمدار ایران باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار