آیت‌الله نوری‌همدانی: ‏

شهدا پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) بودند

یکی از مراجع تقلید گفت: در دنیایی که دشمنان کینه‌توز، سلفی‌ها و تکفیری‌ها علیه اسلام بر‏خاسته‌اند برای حفظ اسلام و انقلاب و ارزش‌ها باید فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت زنده بماند و تقویت ‏شود. ‏
کد خبر: ۱۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴ - 08March 2014

شهدا پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، "آیتالله حسین نوریهمدانی" از مراجع تقلید در دیدار با اعضای هیئت دعای سمات والدین معظم شهدا گفت: گرامیترین و بهترین مرگها نزد خدا شهادت است و شهدا شهادت را راه سعادت شناختند و این راه را تا کسب فیض شهادت پیمودند.

وی افزود: بیشتر این شهدا جوان بودند؛ جوانان پاک و با اخلاصی که شهادت را آرزو داشتند و ره ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید شهدا را از وصایایشان شناخت خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند ۵۰ سال عبادت کردید یک بار هم این وصایای شهدا را مطالعه کنید، در این وصایا درسهای بسیاری است؛ شهدا ملت را به ولایتمداری و اطاعت از ولایت فراخواندند و منتظرانی بودند که برای اجرای فرامین اسلامی جان خویش را تقدیم کردند تا زمینهساز ظهور باشند؛ با ترویج وصایای شهدا چراغ جهاد روشن مانده و پرچم اسلام در اهتزاز است.

وی ادامه داد: شهدا پیروان مکتب اهلبیت (ع) بودند بنابراین باید شهدا را شناخت و این جبههها را تقویت کرد؛ سنگر شهدا مساجد و نمازهای جمعه بود و در وصایایشان بسیار بر تقویت این سنگرها و حضور مردم در مراسمهای مذهبی تاکید کردهاند.

آیتالله نوریهمدانی خطاب به والدین شهدا گفت: شما شهدا حق بزرگی بر گردن این انقلاب و نظام دارید جامعه اسلامی همواره مدیون ایثار و گذشت خانوادههای شهداست.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در دنیایی که دشمنان کینهتوز، سلفیها و تکفیریها علیه اسلام برخاستهاند برای حفظ اسلام و انقلاب و ارزشها باید فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت زنده بماند و تقویت شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار