آیت الله نوری همدانی:

عمل به وصایای شهدا، سبک زندگی اسلامی را به ما می‌آموزد

آیت الله نوری همدانی گفت: وصیت شهدا مسیر راه سعادت کشور را مشخص می‌کند و تمامی نهادها اعم از دولت باید در این مسیر حرکت کنند.
کد خبر: ۱۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 10March 2014

عمل به وصایای شهدا، سبک زندگی اسلامی را به ما می‌آموزد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عظام، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به اینکه هیچ خدمتی به اندازه خدمتی که شهدا برای کشور انجام دادند ماندگار نیست، اظهار داشت: هیچ خدمتی در محضر خداوند مانند شهادت ارج و قرب ندارد.

آیت الله نوری همدانی افزود: هر کسی در این جهان نسبت به پروردگار هستی، دیگران و خود وظایفی را عهدهدار است که در این میان وظیفه انسان در قبال خداوند دستیابی به شناخت و معرفت میباشد و خود سازی وظیفۀ انسان در مقابل خود است که باید این وظایف را به درستی و به نحوه احسن انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خدمات زیادی در کشور در حال انجام است عنوان کرد: خدمات زیادی در کشور صورت می گیرد اما هیچ خدمتی به اندازه خدمت کردن یک شهید در جامعه برای آبادانی و حفاظت از کشور ارزش ندارد.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: شهید کسی است که گواه بر اعمال است و در پیشگاه خداوند و مردم دارای ارج و ارزش بسیاری است زیرا که از جان خود برای حفظ و آبادانی کشور گذشته است و از همین رو باید وصیت های شهدا و عکس های آنان جمع آوری و نمایشگاهی از آثار آنان برای بازدید عموم برگزار شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به وصیت های شهدا به مردم اظهار کرد: شهدا به مردم وصیت کرده اند که صف های نماز جمعه را خالی نگذارند و از سوی دیگر تاکید کرده اند که در مراسم تشیع جنازه  افراد ضد انقلابی شرکت نکنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: وصیت نامه شهدا حاوی مطالب آموزنده بسیاری است که جوانان و مردم می توانند از آنها استفاده کنند و آنان را در شیوه صحیح زندگی به کار گیرند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه افرادی که در جبهه ها حضور داشتند افراد عادی نبودند عنوان کرد: افرادی که در جبهه ها حضور داشتند افراد عادی نبودند و برای حضور در جبهه های جنگ تربیت شده بودند و از همین رو مادر آنان باید صبر را پیشه راه خود کنند و در فراق فرزندان خود اندوهگین نباشند.

آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: جبهههای جنگ ایران مانند صحرایی کربلا بوده است و از همین رو باید فرهنگ شهید و شهادت در جامعه رواج پیدا کند و برای حفظ این فرهنگ باید مسئولان و مردم تلاش کنند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار