آیت الله نوری همدانی:

استراتژی امام خمینی(ره) در تحقق انقلاب بر مبنای جهاد و شهادت بود

آیت الله نوری همدانی گفت: استراتژی امام خمینی(ره) در شکل دهی انقلاب اسلامی، استراتژی انبیا(ع) بود که جهاد و شهادت این استراتژی را محقق کردند.
کد خبر: ۱۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰ - 22February 2014

استراتژی امام خمینی(ره) در تحقق انقلاب بر مبنای جهاد و شهادت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله «حسین نوری همدانی» مرجع تقلید جهان تشیع ظهر امروز، در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان، با اشاره به مهمترین مو ضوعی که باید درک صحیحی از آن پیدا کرد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی که در قرن حاضر به وقع پیوست و تمام دنیا را متاثر از خود کرد اهمیت بسیار زیادی دارد، چون انقلاب ما امتداد انقلاب انبیا(ع) و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی، افزود: اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اسلام نخستین رکن انقلاب است که دشمنان و قدرتهای قد علم کرده سعی در انزوای اسلام داشتند و آن را به حاشیه کشانده بودند که امام خمینی(ره) با قیام خود اسلام را انزوا خارج کرد.

استاد حوزههای علمیه قم با اشاره به اهمیت حضور مردم در جامعه، تصریح کرد: حضور مردم در جامعه یک امر غیر قابل انکار است، اما در طول تاریخ مردم توسط استکبار خارجی و استبداد داخلی تحقیر میشدند که امام راحل مردم را به صحنه مبارزه و قیام هدایت کرد و به آنها کرامت انسانی داد و نظامی مردم سالار و مردم محور را به وجود آورد.

وی با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در جامعه، عنوان کرد: در گذشته هر نظامی که شکل میگرفت جز کشتار، تحقیر و چپاول حق مردم کاری انجام نمیداد، در آن شرایط بود که راه برای ولایت فقیه بودن امام خمینی(ره) باز شد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به انقلابهای منطقه، گفت: در حال حاضر در کشورهای مسلمانان منطقه، نظیر بحرین، مصر و تونس مردم دست یه قیام زدهاند و انقلابهایی به وجود آمده که به علت نبود رهبری صحیح و واحد محکوم به شکست شدند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به استراتژی امام راحل در انقلاب اسلامی، بیان کرد: استراتژی امام خمینی(ره) در شکل دهی انقلاب اسلامی، استراتژی انبیا بود که جهاد و شهادت وسیله تحقق این استراتژی بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به کتب مهم برای مطالعه، افزود: برای هر فرد لازم است که کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام راحل را مطالعه کنند، چون در کتاب صحیفه نور امام راحل ذکر شده است که هر پیامبری برای تحقق دین خدا قیام کرده است علاوه بر کتاب آسمانی وسیله جهاد هم داشته است، حضرت ابراهیم(ع) در یک دست صحف و در دست دیگر تبر، حضرت موسی (ع) در یک دست تورات و در دست دیگر عصا، رسول اکرم(ص) در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر و امیرالمومنین(ع) در یک دست نهج البلاغه و در دست دیگر شمشیر را برای تحقق اهدافشان داشت.

وی با اشاره به رتبه استان اصفهان در دفاع مقدس، تصریح کرد: استان اصفهان با تقدیم ۲۳۰۲۱ شهید که ۵۴۰ نفر آنها عالم هست، مازندارن با داشتن ۹۸۵۳ شهید که ۳۸۰ نفر آنها از جامعه علما است، تهران با داشتن ۵۷۱۹ شهید که ۳۵۴ شهید آن از قشر علما و طلاب است و سمنان با داشتن ۲۵۹۹ شهید که ۴۹ نفر آن از جامعه روحانیون است، بیشترین آمار شهدای کشور را دارند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیام امام راحل برای طلاب شهید، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در پیامی فرمودند، آفرین بر شهدایی که مرکب خون رساله خود را امضا کرد، البته در این رابطه از ۷۰۰۰ شهید استان نیز نباید غافل شد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به کلام معصومین(ع) درباره شهدا، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که دوست دارم جبهه شهید شوم و دوباره زنده شوم و بازهم شهید شوم و این مسئله را ده بار تکرا کرد که ده نشانه کثرت است همچنین در حدیثی دیگر ذکر کرده است که کسی که جبهه نرفته است و شوق رفتن به جبهه را ندارد ایمان کامل ندارد و امام صادق(ع) هم تاکید کردهاند که برای هر عملی، کار بهتری وجود دارد اما برای شهادت هیچ عمل بالاتری وجود ندارد.

نظر شما
پربیننده ها