آیت‌الله نوری همدانی:

وصیت‌نامه شهدا بهترین اثر برای مطالعه است

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا بهترین اثر برای مطالعه است، گفت: در وصیت‌نامه شهدا پندهای آموزنده فراوانی وجود دارد که بسیار تکان‌دهنده است.
کد خبر: ۱۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ - 11March 2014

وصیت‌نامه شهدا بهترین اثر برای مطالعه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "حسین نوریهمدانی" ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن زندگی انسان به سه دوره ضعف و ناتوانی، قوت و شادابی و ضعف و ناتوانی تقسیم میشود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیه 54 سوره روم انسان در ابتدا ضعیف است و به تدریج قوت میگیرد تا به نوجوانی و جوانی شور و نشاط میرسد که بهترین فصل زندگی انسان جوانی است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: وظیفه انسان در دوران جوانی سنگینتر است زیرا جوان در برابر این نعمتها مسئولیت دارد و پیامبر اکرم(ص) سفارش فراوانی نسبت به جوانان دارد و حتی فرمودند که نسبت به جوانان نظر مساعد و خوبی داشته باشید.

وی با بیان اینکه جوانان دارای استواری و شایستگی هستند، گفت: جوانان باید از استعدادهای خود بهرهبرداری داشته باشند و اصل فراگیری علم، تحقیق و پژوهش نخستین وظیفه است زیرا کسانی که به تحقیق و پژوهش پرداختند، انسانهای مفید هستند.

آیتالله نوریهمدانی خاطرنشان کرد: کسانی که در دوره جوانی علم را آموخته باشند، در دوره بزرگسالی پیروز میدان هستند و بر اساس سخنی از امیر مومنان(ع) علم را باید در دوره کودکی فراگرفت تا در دوره بزرگسالی بتوان به عظمت رسید.

وی عنوان داشت: افراد سست و تنبل هرگز پیشرفت نمیکنند بنابراین انسان باید جدی، منظم و بلند همت باشد، تا پیشرفت کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر فردی ایمان نداشته باشد علمش سطحی است، ادامه داد: علم در صورتی مفید است که با ایمان توأم باشد و بر اساس دستورات قرآنی علم با ایمان تؤام است بر همین اساس پیامبران خدا توجه به درون سازی داشتند.

وی عنوان کرد: آموزشهای اسلامی بر اساس دلیل و برهان بوده و وجود انسان برای شناختن خداست و بر اساس دستور پروردگار درس توجه و شناخت را از وجودتان آغاز کنید.

آیتالله نوریهمدانی یادآور شد: در آسمان و زمین ستارگان فراوانی وجود دارد که در حال حرکت هستند و در حقیقت اجرام سماوی دارای حرکتی متفاوت هستند که در طول میلیاردها سال نظم آنها برقرار است بنابراین در این حوزه میتوان به قدرت و وجود خداوند پی برد.

وی تصریح کرد: انسان از گردش آسمان و زمین و تغییر شب و روز، حرکت کشتی روی دریا و بارش باران درس خداشناسی را دریافت میکند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: خداوند معلم و راهنماست که با هدایت و راهنمایی خود گیاهان را هدایت میکند تا به ثمر بنشینند.

وی تاکید کرد: حیوانات مختلف، وزش بادهای منظم و ابرهای موجود در آسمان درس بزرگی است که نشانه خداشناسی محسوب میشود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: ریشه این انقلاب شهادتها و جهاد در راه خدا بود، که بر اثر این روحیه جوانان در برابر گلولهها سینه سپر کردند.

وی یادآور شد: امروز دشمنان فراوانی مانند آمریکا، صهیونیستها و... را داریم بنابراین باید همواره آماده شهادت باشیم زیرا جهاد بالاترین نقش انسان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار