آیت‌الله نوری همدانی:

محور اصلی وصیت‌نامه امام (ره) مبارزه با استکبار‌ستیزی است

آیت‌الله نوری همدانی گفت: شاخصه‌های اصلی وصیت نامه امام راحل در استکبار‌ستیزی و مبارزه با قدرت‌های ظالم و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۱۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷ - 20February 2014

محور اصلی وصیت‌نامه امام (ره) مبارزه با استکبار‌ستیزی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله حسین نوری همدانی در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بینالمللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع، جغرافیای معرفتی جهان اسلام، فرصتها، عقاید و راهبردها، صبح امروز در سالن همایشهای مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، با اشاره به کار حوزههای علمیه، اظهار کرد: کار حوزههای علمیه امتداد کار انبیا و امام صادق(ع) است، بنابراین ما باید دنباله این کار را بگیریم و ادامه دهیم.
 
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به معارف دهگانه دین، افزود: معارف ده گانه دین در معارف اعتقادی، معارف عبادی، معارف اخلاقی، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف معاشرتی، معارف فرهنگی، معارف سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی خلاصه میشود.
 
این استاد عالی حوزه با اشاره ابعاد دین، تصریح کرد: عالم دینی باید فردی باشد که به تمام ابعاد دین تسلط داشته البته یک فرد نمیتواند به تمام معارف تلسط داشته باشد بلکه باید بر اساس طبقه بندی بر یکی از معارف تسلط کامل داشته باشد.
 
وی با اشاره به زحمات آیت الله اعرافی، عنوان کرد: آیت الله اعرافی برای مجموعه جامعه المصطفی العالمیه (ص) زحمات زیادی کشیدهاند و این قابل تقدیر است اما وی باید با گروه بندی کردن افراد، هر کسی را براساس استعدادی که دارد در مجموعهای قرار دهد.
 
آیتالله نوری همدانی با بیان اهمیت تفقه، تاکید کرد: عالم دینی باید تفقه در دین داشته و توانایی پاسخگویی به شبهات را داشته باشد.
 
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به نقش و اهمیت حضور عالمان دینی در اجتماع، گفت: عالملان دینی باید در اجتماع حاضر شوند و در برابر ظالمان قیام کنند و حقیقت را کتمان نکنند که بر اساس آیات قرآن کریم افرادی که کتمان میکنند آنچه را که بیان شده مورد لعن پروردگار و مردم هستند.
 
استاد برجسته حوزههای علمیه با اشاره به امام صادق(ع)، افزود: عالمان دینی مرزبانان هستند، مرزبانانی که با رصد خودشان اجازه نمیدهند که تفکرات شیطانی در جامعه نفوذ پیدا کند.
 
وی با بیان اهمیت جهاد، عنوان کرد: هر پیامبری که آمد در یک دست کتاب آسمانی برای هدایت داشت و در یک دست سلاحی برای جهاد، حضرت ابراهیم(ع) در یک دست کتاب و در دست دیگر تبر برای شکستن بتها داشت، حضرت موسی(ع) در یک دست تورات برای هدایت مردم و در دست دیر عصا برای جهاد داشت، پیامبر اکرم(ص) در یک دست قرآن برای هدایت و در دست دیگر شمشیر برای جهاد داشت و حضرت علی(ع) نیز در یک دست نهج البلاغه و در د ست دیگر شمشیر برای جهاد داشت.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره خطرات در راه ترویج دین، عنوان کرد: این مسیر سادهای نیست و همیشه توام با خطر بوده و فردی که در این راه گام بر میدارد غیر از خدا از کسی نباید ترس وهراس داشته باشد، بلکه باید آماده قیام باشد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به کلام امیرالمونین(ع)، گفت: امام علی(ع) میفرمایند در یک جامعه ظالم و مظلوم با هم قرار نمیگیرند یعنی که مظلوم با حمایت عالم دینی قیام کنند.
 
این استاد برجسته حوزه با اشاره نقش ولایت فقیه در جامعه، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نقش ولایت فقیه را در جامعه زنده کرد و با حمایت ایشان علما به صحنه قیامها آمدند، ایشان ثابت کردند که ظالمان شایستگی حکومت بر مردم را ندارند.
 
وی با اشاره به کتب مهم برای مطالعه، عنوان کرد: کتاب صحیفه نور که باید کتاب بالینی ما باشد، دفتر تبیان که کلمات و جملات امام راحل است و وصیت نامه امام خمینی(ره) را باید به طور ویژه مطالعه کرد.
 
آیتالله نوری همدانی با اشاره به شاخصههای وصیت نامه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شاخصههای اصلی وصیت نامه امام راحل در استکبار ستیزی و مبارزه با قدرتهای ظالم و در رأس آنها اسرئیل است، ولایت فقیه که در قانون اساسی به آن اشاره شده نیز یکی دیگر از شاخصههای وصیت نامه امام خمینی(ره) است.
 
این استاد برجسته حوزههای علمیه با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است، بنابراین ما باید در این زمینه سازی تلاش جدی داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار