ظریف با بشار اسد دیدار کرد/ نشست سه جانبه ایران، سوریه و روسیه برگزار می شود

پس از دیدار وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه، قرار است نشست سه جانبه ای میان وزیران خارجه ایران، سوریه و روسیه در مسکو برگزار شود.
کد خبر: ۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵ - 15January 2014

ظریف با بشار اسد دیدار کرد/ نشست سه جانبه ایران، سوریه و روسیه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سانای سوریه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه ای خود و پس از ورود به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و پس از آن قرار است همراه با همتای سوری خود به منظور برگزاری نشستی سه جانبه راهی مسکو شود.

وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی با مقامات سه کشور لبنان، عراق و اردن صبح امروز (چهارشنبه) راهی دمشق شد و پس از استقبال از سوی "ولید معلم" وزیر خارجه سوریه به دیدار رئیس جمهور این کشور رفت.
گفتنی است تحولات سوریه محور مذاکرات ظریف و "بشار اسد" بوده و وزیر خارجه کشورمان پس از رایزنی و تبادل نظر با مقامات سه کشور همسایه سوریه به دیدار رهبران این کشور رفته است.

همچنین پس از پایان دیدارهای ظریف در دمشق، قرار است وی به همراه همتای سوری خود و به منظور برگزاری نشستی سه جانبه با "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه راهی مسکو شوند.

هدف اصلی از برگزاری این نشست سه جانبه را نیز هماهنگی بیشتر سه کشور در مورد مذاکرات صلح پیش رو در مورد بحران سوریه تشکیل می دهد. شایان ذکر است ایران و روسیه که از حامیان دولت مرکزی بشار اسد به شمار می روند، از آغاز بحران سوریه همواره بر لزوم پیگیری راهکارهای سیاسی به منظور حل بحران این کشور تاکید داشته اند.

طبق اخبار منتشر شده، علاوه بر حضور در نشست سه جانبه با وزیران امور خارجه روسیه و سوریه، قرار است دیداری نیز میان ظریف و ولادمیر پوتین رئیس جمهور این کشور برگزار شود.

نظر شما
پربیننده ها