ظریف:

برداشت امریکا از توافق هسته ای با متن این توافق متفاوت است

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه تفسیر و برداشت امریکا از توافق هسته ای با متن توافق ژنو متفاوت است گفت: ایران با برچیده شدن برنامه هسته ای خود موافقت نکرده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹ - 23January 2014

برداشت امریکا از توافق هسته ای با متن این توافق متفاوت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سی ان ان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه تلوزیونی سی ان ان امریکا دیدگاه های دولت این کشور در مورد توافق هسته ای ژنو میان ایران و کشورهای گروه 1+5 را مورد انتقاد قرار داد.

ظریف در سخنان خود تاکید کرد که ایران بر خلاف مواضع اعلام شده از سوی برخی مقامات امریکایی به هیچ وجه با برچیده شدن برنامه هسته ای خود موافقت نکرده است.

وزیر خارجه کشورمان در این رابطه افزود: مواضع مقامات امریکایی نشان می دهد آنها برداشت نادرستی از متن توافق ژنو دارند و تفسیر آنها از این توافق با متن آن متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: ایران به غنی سازی در سطح 5 درصد ادامه می دهد و طبق توافق ژنو تنها سطح غنی سازی خود را کاهش داده است و کلیت برنامه هسته ای متوقف نشده است. در این رابطه ظریف تاکید کرد سخنان مقامات امریکایی در مورد تعهدات ایران و همچنین تعهدات غرب در مورد کاهش تحریم ها کاملا نادرست است.

وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه خود به انتقاد از عملکرد دبیر کل سازمان ملل پرداخت. ظریف با اشاره به پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 گفت: این اقدام بان کی مون تحت فشارهای امریکا صورت گرفت و اعتبار و جایگاه سازمان ملل را کاهش داد.

گفتنی است ظریف به همراه رئیس جمهور و به منظور شرکت در اجلاس "داووس" در سوئیس به سر می برد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار