شورشیان سوریه امروز درباره حضور در ژنو 2 تصمیم گیری می کنند

نشست گروه های شورشی سوریه به منظور اتخاذ تصمیم برای مشارکت یا عدم مشارکت در کنفرانس صلح ژنو 2 امروز در استانبول برگزار می شود.
کد خبر: ۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶ - 17January 2014

شورشیان سوریه امروز درباره حضور در ژنو 2 تصمیم گیری می کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود تعمیق اختلافات میان گروه های شورشی فعال در سوریه و افزایش منازعات میان آنها در هفته های اخیر، قرار است نشست هماهنگی این گروه ها به منظور اتخاذ تصمیم درباره مشارکت و یا عدم مشارکت در کنفرانس ژنو 2 امروز در استانبول ترکیه برگزار شود.

گفتنی است در حالی انتظار می رود شاهد اعلام تصمیم نهایی شورشیان برای حضور یا عدم حضور در کنفرانس ژنو 2 باشیم که به دلیل اختلافات میان این گروه ها، تاکنون موضع هماهنگی از سوی آنها برای مشارکت در این کنفرانس اعلام نشده است.

پیش از این نیز برخی از این گروه های شورشی مشارکت در مذاکرات صلح را منوط به پذیرش پیش شرط هایی مانند کناره گیری بشار اسد از قدرت کرده بودند که به طور صریح از سوی دولت سوریه رد شده است.

همچنین با وجودی که کشورهای غربی و عربی از گروه های شورشی متفاوتی در جریان بحران سوریه حمایت کرده اند، ولی همه این کشورها موضع یکسانی در مورد پیوستن شورشیان در مذاکرات صلح دارند؛ به گونه ای که در روزهای اخیر مقامات امریکایی و همچنین برخی رهبران کشورهای عربی از گروه های شورشی سوریه خواسته اند در مذاکرات پیش رو شرکت نمایند.
 

نظر شما
پربیننده ها