معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور مطرح کرد؛

«طریق‌الاقصی» شعار اربعین حسینی ۱۴۰۳

میراحمدی با تأکید بر اینکه اربعین امسال باید به اربعینی ضد صهیونیستی تبدیل شود و گفت: مراسم اربعین حسینی امسال با شعار «طریق‌الاقصی» برگزار می‌شود و ستادهای عتبات عالیات و موکب‌داران نسبت به این مهم  قیام و حرکت کنند.
کد خبر: ۶۶۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷ - 19May 2024

«طریق‌الاقصی» شعار اربعین حسینی ۱۴۰۳به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گردهمایی روسای ستادهای توسعه و بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور که امروز با موضوع برگزاری باشکوه‌تر اربعین حسینی سال جاری در زائر سرای آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا با شرایطی مواجه هستیم که اربعین امسال باید اربعینی ضد صهیونیستی برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمام موکب‌های ما باید موکب فرهنگی باشند و محصولات متناسب با این موضوع را تهیه کنند، از موکب‌داران خواست تا قبل از مسائل مربوط به غذا، آب و اسکان، به فکر این موضوع باشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به شعار امسال اربعین «طریق‌الاقصی»، گفت: درخواست دارم برای این مسئله واقعا قیام و حرکت کنید. در شرایط امروز امام حسین علیه‌السلام از ما می‌خواهند که اربعین‌شان، اربعینی باشد که صدای مظلومیت مردم مظلوم غزه و مسلمانان بلند شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه به دیگر موضوعات مربوط به اربعین امسال از جمله مراقبت از آسیب‌ها، توافقات با دولت عراق و پنج هدف تعیین شده برای اربعین که شامل امنیت، سلامت، سهولت، عزت و معنویت می‌شود، پرداخت و تصریح کرد: عزت زائران اربعین، اولویت اصلی ستاد مرکزی اربعین است و بر حفظ عزت و کرامت زائران در اربعین امسال تأکید می‌شود.

میراحمدی با اشاره به تجربیات گذشته در اربعین، بیان داشت: در گذشته شاهد برخی رفتارهای نامناسب با زائران در مرزها و موکب‌ها بودیم که خوشبختانه با تلاش‌های خادمین و مدیریت ستاد مرکزی اربعین، این موارد چند سالی است که به ندرت مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر الگوگیری از موکب‌های عراقی، تصریح کرد: باید طوری عمل شود که زائران ایرانی همان عزت و کرامت را که در موکب‌های عراقی دریافت می‌کنند، در موکب‌های ایرانی نیز تجربه کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به هدف تسهیل سفر زائران، گفت: با توجه به مشکلاتی که در سه دوره هفت روزه برای زائران عراقی وجود دارد، زائران ایرانی باید در سه دوره هفت روزه جداگانه به زیارت بروند لذا موکب‌های ایرانی از اول ماه صفر در عراق حضور داشته باشند و تا زمانی که موکب‌های عراقی وارد صحنه می‌شوند، خود را موظف به ارائه خدمات به زائران بدانند.

میراحمدی با اشاره به لزوم حفظ فرهنگ اربعینی، ادامه داد: همه زائران در اربعین یکسان هستند و نباید تبعیضی بین آنها قائل شد و از ستاد مرکزی اربعین درخواست داریم تا در همه ابعاد، فرهنگ اربعینی را حفظ و تقویت کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد: برای ساماندهی موکب‌داران، هر استان موظف است از بین موکب‌داران خود انتخابات برگزار کند و نمایندگان منتخب در شورای راهبری اربعین استان حضور یابند.

میراحمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین، گفت: ستاد مرکزی اربعین مسئول سیاست‌گذاری، هدایت و مدیریت این مراسم است و استانداران باید با این ستاد همکاری کنند و خادمین اربعی با تعهد و التزام عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین حسینی تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها