امیر پوردستان در آئین تشییع مادر شهید صیاد شیرازی:

عملیات مرصاد ظرفیت عملیاتی منافقین را از بین برد/ تحقق ایجاد ارتشی متدین با تلاش‌ شهید صیاد شیرازی

فرمانده نزاجا با بیان اینکه عملیات مرصاد ظرفیت عملیاتی منافقین را از بین برد، گفت: ایجاد ارتشی متدین با تلاش‌‌های شهید صیاد شیرازی تحقق یافت.
کد خبر: ۹۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ - 27July 2016

عملیات مرصاد ظرفیت عملیاتی منافقین را از بین برد/ تحقق ایجاد ارتشی متدین با تلاش‌ شهید صیاد شیرازی

به گزارش دفاع پرس از مشهد، مراسم تشییع پیکر حاجیه خانم شهربانو شجاع، مادر امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور مسئولین لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم با قرائت زیارت عاشورا از مهدیه مشهد مقدس تا بارگاه حضرت ثامنالجج(ع) برگزار شد.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضاء شورای تأمین استان، اعضاء شورای شهر مشهد و مسئولین استان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی مستقر در خراسان رضوی به همراه تعدادی از کارکنان این نهادها حضور داشتند، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن عرض تسلیت درگذشت مرحومه شجاع، به بازخوانی بخشی از تاریخ عاشورا پرداخت و اظهار داشت: در این مجلس باید از یک بانوی بزرگواری نام ببریم که هم مادر شهید، هم فرزند شهید و هم خواهر شهید است و ایشان همسان حضرت زینب کبری(س) در عصر حاضر است.

وی خاطرنشان کرد: در شب عاشورا حضرت سیدالشهدا(ع) یاران خود را به حضرت زینب(س) معرفی کرد. ایشان در این رویکرد سه هدف را دنبال می­کردند. اول اینکه دل خواهر آرام گیرد، دوم یاران و اصحابش را به تاریخ معرفی کند و سوم اینکه امام الگو قرار گیرد.

پوردستان متذکر شد: ای کسانی که می­خواهید در رکاب امام زمان(عج) و در خدمت رهبر و ولی فقیه باشید باید مانند اباعبدالحسین(ع) و یارانش باشید، و همه سلولهای بدنتان باید در راه ولایت باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: امروز مهمات و موشک در اختیار داریم و در حال جنگیم؛ اما جنگ اصلی سربازان ولایت زمانی است که سلاح نداشته باشند.

پوردستان تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت شهدا و عدم پذیرش ذلت درسی بود که شهدا از امام شهیدشان گرفتند؛ شهدا این مکتب را شاگردی کردند و درس پایداری آموختند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات ظفرمند مرصاد اظهار داشت: این روزها مصادف با سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد است. منافقین کوردل یک ظرفیت نظامی قوی بودند که بعد از جنگ در عراق متمرکز شدند. این ظرفیت از تجربه، دانش، سلاح و اطلاعات برخوردار بود، که در جریان عملیات مرصاد منافقین با پشتیبانی عراق و آمریکا تا گردنه چهارزبر پیشروی کرد اما سربازان ولایت دست به دست یکدیگر با هدایت نورانی شهید صیاد شیرازی مشت محکمی به منافقین زدند و آنها را زمین­گیر کردند و این برخورد، ظرفیت نظامی و عملیاتی آنها را از بین برد.

پوردستان تأکید کرد: از برکت وجودی شهدا و ایثارگری و فداکاری آنها بود که این حماسه خلق شد و آن به برکت شاگردی در مکتب ثارالله(ع) بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به شخصیت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی علاقه عجیبی به ولایت داشت و خود را سرباز ولایت می­دانست. وی یک کلیدواژه داشت که به همه ما نیز توصیه می­کرد و آن این بود که بزرگترین نعمت الهی را ولایت می­دانست و به ما سفارش می­کرد اگر می­خواهید عاقبت بخیر بشوید باید در مسیر ولایت حرکت کنید.

پوردستان افزود: ارتش ما امروز یک ارتش متدین است. من به جرأت می­گویم اگر امروز ارتش بهعنوان ارتش متدین جایگاه خاصی پیدا کرده است به برکت تلاشهای شهید والامقام علی صیاد شیرازی است. او شاگردان و نسلی را تربیت کرد که امروز در رده­ها و یگان­های مختلف ارتش جمهوری اسلامی منشأ خدمات زیادی هستند. او فرهنگ سازمانی خوبی را در ارتش پایه­گذاری کرد. از دیگر اقدامات ارزنده این شهید عالیقدر، ایجاد پیوند بین ارتش و روحانیت بود.

وی در پایان سخنانش با گرامیداشت یاد حاجیه خانم شهربانو شجاع مادر امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی عنوان کرد: اگر درباره شهید و خدمات او سخن می­گوییم باید بدانیم که این شهید با پرورش در دامان مادری دلسوز که تربیت دینی را سرلوحه تربیت فرزند خود قرار داده بود به این مقام و جایگاه رسید و امروز ما داغدار از دست دادن اینچنین مادری هستیم. مادر شهید صیاد بعد از شهادت او همیشه می­گفت کاش همان وقت که علی رفت من هم می­رفتم.

بعد از سخنرانی امیر پوردستان شرکتکنندگان در این مراسم پیکر مرحومه شهربانو شجاع، را تا حرم امام مهربانیها بدرقه کردند و بعد از طواف و اقامه نماز، پیکر این مرحومه جهت خاکسپاری در کنار همسر خود به آرامگاه خواجه ربیع انتقال یافت.  

لازم به ذکر است سردار معینی به نمایندگی از سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم حضور یافت. همچنین امیر کامیابی معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیام تسلیت سرلشکر باقری را قرائت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار