سردار محمد عبدالله پور:

شهدای مدافع حرم کشورمان را در مقابل تهاجم دشمن بیمه می‌کنند

دبیر کل کنگره هشت هزار شهید گیلان با اشاره به برگزاری چهار اجلاسیه در راستای کنگره هشت هزارشهید استان، از حضور سردار «رحیم صفوی» در رشت خبر داد و گفت: شهدای مدافع حرم شهدای مدافع حرم با شهادت خود، کشورمان را در مقابل تهاجم دشمن بیمه می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ - 27April 2016

شهدای مدافع حرم کشورمان را در مقابل تهاجم دشمن بیمه می‌کنند

به گزارش دفاع پرس از رشت، سردار محمد عبدالله پور پیش از ظهر چهارشنبه با تشریح برنامههای کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس، جمعیت فعال گیلان (بین 15 تا 50 سال)، 345هزار نفر بود که حدود 70هزار نفر معادل 20 درصد آن ها در جنگ حضور مستقیم داشتند.

وی افزود: رشادتهای مردم گیلان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی با شهادت سید یونس رودباری در سال 42 ثابت شده است و این ایثارگریها نشان دهنده حضور پررنگ گیلانیها در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در راستای زنده نگاه داشتن یاد و آرمان های شهدا است، گفت: امنیت جمهوری اسلامی با فداکاری و از خود گذشتگی شهدا تضمین شده است.

وی با اشاره به رشادتهای شهدای مدافع حرم در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم با شهادت خود، کشور را در مقابل تهاجم دشمن بیمه میکنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اعلام برنامههای برگزاری چهار روزه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان از تشییع پیکر دو شهید گمنام طی روزهای برگزاری کنگره خبر داد و گفت: در نخستین روز از برگزاری کنگره (11 اردیبهشت) اجلاسیه فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار میشود.

سردار عبدالله پور افزود: در روز دوم (12اردیبهشت)  اجلاسیه بانوان با سخنرانی «فهمیه فرهمندپور» مشاور وزیر کشور و خاطرهگویی سردار مرتضی قربانی برگزار می شود.

وی ادامه داد:  13 اردیبهشت،  اجلاسیه ایثارگران با سخنرانی سرلشکر «رحیم صفوی» دستیار ارشد مقام معظم رهبری برگزار می شود.

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان،  در 14 اردیبهشت،  اجلاسیه اصلی نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان با سخنرانی آیت الله نوری همدانی و یک سخنران دیگر که در آینده اعلام میشود، در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار