فرمانده سپاه قدس گیلان:

گیلان در سال‌های دفاع مقدس مقام نخست پشتیبانی از جنگ را کسب کرد

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: این استان مقام نخست پشتیبانی از جنگ را کسب کرد و اعزام یک‌هزار و 500 کامیون کمک‌های مردم گیلان به جبهه‌های جنگ زبانزد بود.
کد خبر: ۸۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 03May 2016

گیلان در سال‌های دفاع مقدس مقام نخست پشتیبانی از جنگ را کسب کرد

به گزارش دفاع پرس، سردار محمد عبدالله پور دقایقی پیش در اجلاسیه 8 هزار قهرمان در میدان شهدای ذهاب این شهر با عرض خیرمقدم به حاضران بهویژه آیتالله نوریهمدانی و سردار قاسم سلیمانی در نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد: این کنگره برای حراست و حفظ دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رزمندگان و فرماندهان گیلان در دو بعد مادی و معنوی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از آنها به عنوان ستارگان درخشان یاد کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نخستین کسی که در ایران حکومت مینیاتوری ایجاد کرد، شهید میرزا کوچک بود، خاطرنشان کرد: سیدیونس رودباری نیز شهید نهضت انقلاب اسلامی بود و در دوران دفاع مقدس رزمندگان گیلانی در یگانهای مختلف حضور فعال داشتند.

وی گیلان را دارای 4 هزار شهید ارتش دانست و تصریح کرد: گیلان مقام نخست پشتیبانی از جنگ را کسب کرد و اعزام یکهزار و 500 کامیون کمکهای مردم گیلان به جبهههای جنگ زبانزد بود.

عبداللهپور گیلان را دارای هشت هزار شهید، 24 هزار آزاده و 21 هزار جانباز دانست و گفت: گیلان 160 شهید اهل تسنن، 156 شهید روحانی و 33 شهیده زن دارد.

وی با اشاره به اینکه لقب قهرمان توسط مقام معظم رهبری به شهید املاکی اهدا شده است، خاطرنشان کرد: گیلان مقام نخست برگزاری یادواره شهدا در کشور را کسب کرده است.

این مسئول یادآور شد: گیلان 12 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار