سردار قربانی:

غیرت مادران و زنان ایرانی در نبرد با دشمن در تاریخ ماندگار است

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس، بعثی‌های کافر به مرزها تجاوز کردند اما غیرت مادران و زنان ما در نبرد با دشمن، در تاریخ ماندگار است.
کد خبر: ۸۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ - 01May 2016

غیرت مادران و زنان ایرانی در نبرد با دشمن در تاریخ ماندگار است

به گزارش دفاع پرس از رشت، سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه بانوان نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر با گرامیداشت یاد شهدا به ذکر خاطرهای از دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی با ابراز رضایت از حضورش در اجلاسیه مذکور، اظهار کرد: 8 هزار و 3 شهیده زن در کشور داریم که چشم و چراغ ملت هستند و کسانی که در زمینه شهدا تلاش کرده و فعالیت میکنند، قابل قدردانی هستند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا در روز قیامت شفاعت میکنند، گفت: امیدواریم شفاعت آنها مشمول حال همه ما شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم مذکور متعلق به هشت هزار شهید گیلان است، تصریح کرد: به ارواح پاک شهدای گیلان درود میفرستم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه امام راحل کشور را از حکومت طاغوت نجات داد، ادامه داد: امروز سکان هدایت کشور در اختیار امام خامنهای است و باید گوش به فرمان و مدافع اسلام ناب محمدی (ص) و مظلومان جهان باشیم.

وی افزود: باید مدافع کسانی که زیر چنگال ابرقدرتها له شدند و مدافعی به جز خداوند و ملت ایران ندارند، باشیم و از انقلاب اسلامی مراقبت کنیم.

سردار قربانی با تصریح بر اینکه از ابتدای اسلام تاکنون هزاران شهید فدای اسلام و قرآن شده است، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) تمام اموال خود را در راه خدا تقدیم پیامبر(ص) کرد و رزمندگان اسلام برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) فداکاری میکنند.

وی به ایثارگری بانوان خرمشهری در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: دختران و زنان خرمشهری چادرها را به کمر میبستند و کولهپشتی مهمات را به رزمندگان میرساندند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: شاهد تجاوز بعثیهای کافر در مرزها بودیم، اما غیرت مادران و زنان ما در نبرد با دشمن چندین برابر بود.

وی مطالعه خاطرات همسر امام راحل را مهم دانست و گفت: امام راحل پس از 15 سال تبعید انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و بهتر است خاطرات همسر ایشان حتماً مطالعه شود.

قربانی رزمندگان گیلان را در دوران دفاع مقدس پیشگام خواند و خاطرنشان کرد: امروز گیلان دارای سپاه قدس است و امیدواریم فاتح قدس باشد و بیتالمقدس را از دست کفار آزاد کند.

وی برگزاری کنگره ملی شهدا را پاسداری از ارزشها دانست و تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت پیرو حماسهآفرینان ایران اسلامی هستند و امروز خون شهدا موجب شده ارتشیان روسیه با قرآن و نماز انس پیدا کنند.

این مقام مسئول انتقال ارزشهای دفاع مقدس به دیگر مناطق را وظیفه مهمی دانست و متذکر شد: باید از ارزشهای متعالی اسلام دفاع کنیم تا همنشین ائمه(ع) باشیم و فرزندان خود را با آموزش اصول و فروع دین تربیت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار