معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

استقبال باشکوه مردم از شهدای گمنام در سطح استان ستودنی است/ خط جهاد، مقاومت و شهادت مورد اقبال عمومی است

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ضمن قدردانی از اقداماتی که در راستای استقبال، تشییع، وداع و خاکسپاری شهدای گمنام در سطح استان خراسان رضوی صورت گرفت، گفت: استقبال باشکوه مردم از شهدای گمنام در سطح استان ستودنی است و باید حق‌شناسی کنیم.
کد خبر: ۶۳۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ - 23December 2023

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی: سیدالشهدای مقاومت با فضیلت‌های مردم عجین بود/ خط جهاد، مقاومت و شهادت مورد اقبال عمومی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست ضمن قدردانی از اقداماتی که در راستای استقبال، تشییع، وداع و خاکسپاری شهدای گمنام در سطح استان صورت گرفته، اظهار داشت: استقبال باشکوه مردم از شهدای گمنام در سطح استان ستودنی است و باید حق‌شناسی کنیم.

وی افزود: این حضور گسترده و توجه برای همه درس‌آموز است و مسئولیت ما را در عرصه خدمت به مردم سنگین می‌کند از طرفی خط بطلانی بر همه تحلیل‌های غلط و اخبار نادرست بوده و نشانگر آن است که خط ایثار، شهادت و مقاومت مورد اقبال مردم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد مراسم‌هایی که در سطح استان با محوریت شهدای گمنام برگزار شده است بهترین شاخص است. احداث یادمان‌های شهدا قبل از خاکسپاری و توجه به نسل جوان و نوجوان از دیگر ویژگی‌های تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در سال جاری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آسیب‌ها، اشکالات و ضعف‌های مراسم‌های تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام باید احصا و در جلسات هماهنگی مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به رفع آن‌ها اهتمام شود تا در سال‌های آینده شاهد تکرار آن‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: در حوزه محتوایی ویژه تشییع و خاکسپاری شهدا باید توجه ویژه داشت چراکه اندیشه‌ای که از این مراسم صادر می‌شود در ایجاد تحول در نسل نوجوان و جوان نقش بسیار مهمی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت، ادامه داد: بیشترین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ۹ دی است چراکه این مناسبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مقام مسئول ابراز داشت: خسارت‌هایی که فتنه ۸۸ بر کشور تحمیل کرد خسارت‌های جبران‌ناپذیری بود، اما با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، توطئه نظام سلطه و مزدوران داخلی و خارجی به خود آن‌ها برگشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی یادآور شد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی کمتر مناسبتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن از فرمانده دلاور جبهه مقاومت یاد نکرده باشد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی همه افتخارات و عزت ملت ایران را نمایندگی کرد و ترامپ خبیث یا با جهالت و حماقت و یا از روی عناد و کینه‌ای که در دل داشت به جنگ با اسطوره‌ای رفت که با همه فضیلت‌های مردم عجین بود.

وی خاطرنشان کرد: تشییع باشکوه سیدالشهدای مقاومت بیانگر این حقیقت بود که حاج قاسم افتخار مردم است و مردم افتخارات حاج قاسم را باور دارند.

این مقام مسئول گفت: اجرای برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی باید به‌گونه‌ای باشد که دچار روزمرگی نشویم و در تزار این فرمانده دلاور جبهه مقاومت باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان داشت: تولیدات رسانه‌ای با موضوع شهید سلیمانی باید در گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی به خصوص گرو‌ها و کانال‌هایی که جامعه هدف آن‌ها دانشجویان و دانش‌آموزان هستند به اشتراک گذاشته بود.

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار «علی، ولی نیا» معاون ایثارگران سپاه امام رضا (ع) و سرهنگ ستاد «علیرضا رضائی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از میزبانی استان خراسان رضوی از پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس ارائه کردند.

در ادامه برخی از اعضا برنامه‌های ابتکاری و پیشنهادات خود را در خصوص هرچه باشکوه برگزار کردن سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار