معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی مشهد

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: همزمان با برگزاری اجتماع عظیم عزاداران فاطمی پیکر ۱۲ شهید گمنام در مشهد تشییع می‌شود.
کد خبر: ۶۳۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ - 10December 2023

تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی در جلسه هماهنگی برگزاری اجتماع عظیم عزاداران فاطمی اظهار داشت: انقلاب اسلامی مدیون بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است و ما وظیفه داریم تا مراسم عزاداری شهادت ام‌ابیها را به عظیم‌ترین و شکوهمندترین وضعیت برگزار کنیم.

وی افزود: همزمان با این اجتماع عظیم که یکشنبه ۲۶ آذر در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام توسط مردم ولایتمدار تا حرم ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) تشییع خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن دعوت از مردم شریف استان خراسان رضوی به ویژه نوجوانان و جوانان برای شرکت فعال در این مراسم معنوی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: زیباترین صحنه‌های تشییع شهدا وقتی است که جوانان و نوجوانان تابوت شهدا را بر شانه‌های خود حمل و آنان را تا حرم حضرت رضا علیه‌السلام بدرقه می‌کنند.

گنابادی‌نژاد در پایان با اشاره به برگزاری همزمان اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در تمامی استان‌های کشور، از فعالان فضای مجازی خواست تا در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، همراهی و همیاری کنند.

وی با نقل خاطره‌ای از سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: سیدالشهدای مقاومت نه تنها در احوالات و عبادات خویش بلکه در میدان‌های نبرد و سختی‌های کارزار، به حضرت زهرا (س) تمسک داشت و حتی برای تصمیم‌گیری‌های نظامی به بانوی دو عالم متوسل می‌شد.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار