در سخنانی؛

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی: استفاده از محتواهای ارزشمند اثرگذاری تشییع شهدای گمنام را ارتقا می‌بخشد

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: برای تشییع و تدفین شهدای گمنام ضمن بهره‌گیری از اتاق‌های فکر و جامعه نخبگان برای تولید محتواهای ارزشمند باید در برنامه‌ها خلاقیت و نوآوری لحاظ شود تا باعث جذب مخاطب و ارتقای اثرگذاری این رویداد فرهنگی باشد.
کد خبر: ۶۳۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ - 28November 2023

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی: استفاده از محتواهای ارزشمند اثرگذاری تشییع شهدای گمنام را ارتقا می‌بخشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه مشترک استانی و شهرستانی ستاد استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: فرهنگ بسیج باید بازخوانی شود تا نگاه خود را نسبت به آن بروزرسانی کنیم.

وی افزود: در بازخوانی فرهنگ بسیج باید پیشینه تاریخی بسیج مورد توجه قرار گیرد چراکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال هویت‌زدایی از بسیج هستند.

این مسئول ادامه داد: آغاز بسیج به آغاز رسالت پیامبر (ص) برمی‌گردد. روزی که رسول اکرم (ص)، اسلام را آغاز کردند تا جبهه حق را معرفی کنند یاران مخلص و بی‌ادعایی در میدان‌ها حاضر شدند و همه تهدیدات سیاسی و جنگ روانی را به جان خریدند و پای اسلام ایستادند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سپاه پاسداران سازمان و نهاد بسیج است. بزرگترین امتیاز بسیجی سرباز ولایت بودن، است چراکه نگاهش به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همین امر باعث سربلندی بسیج در میدان‌های مختلف شده است.

گنابادی‌نژاد گفت: امام خمینی (ره) در دوم آذر ۱۳۶۷ به مناسبت هفته بسیج پیامی صادر کردند که امروز بعد از گذشت ۳۵ سال هنوز این پیام تازه است و با شرایط امروز تطبیق دارد. اگر انقلاب اسلامی را از سال ۱۳۵۷ تاکنون تصور کنیم در پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده بسیج در همه آن‌ها سهیم و شریک است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به میزبانی استان خراسان رضوی از شهدای گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، تشکیل ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام با محوریت فرمانداران جهت برگزاری باشکوه مراسم‌های پیش‌بینی شده، اهتمام ویژه شهرستان‌هایی که میزبان شهدای گمنام هستند برای اتمام عملیات عمرانی احداث یادمان شهدای گمنام، فعالیت تبلیغی جهت حضور باشکوه و متنوع قشرهای مختلف مردم به خصوص نوجوانان و بانوان در برنامه‌های استقبال، شب وداع، تشییع و تدفین، سهیم بودن نوجوانان در برگزاری برنامه‌های تشییع و تدفین شهدا و نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها در پشتیبانی از برنامه‌های سطح استان را ضروری دانست.

گنابادی‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به موضوع محتوایی تشییع و تدفین شهدای گمنام گفت: برای تشییع و تدفین شهدای گمنام ضمن بهره‌گیری از اتاق‌های فکر و جامعه نخبگان برای تولید محتواهای ارزشمند باید در برنامه‌ها خلاقیت و نوآوری لحاظ شود تا باعث جذب مخاطب و ارتقای اثرگذاری این رویداد فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: تدبیر اتخاذ شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبنی بر ساخت یادمان شهدای گمنام قبل از تدفین شهدا ارزشمند است؛ بر همین اساس یادمان شهید گمنام در مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان در حال احداث است الگو مناسب مدیریت جهادی برای نقاطی است که در این دوره میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی یادآور شد: همه اقداماتی که برای میزبانی از شهدای گمنام در سطح استان انجام می‌گیرد سرآغازی برای انجام کارهایی است که باید در آینده صورت پذیرد تا یادمان‌های شهدای گمنام را به کانون ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی تبدیل کند. برای تحقق این مهم با برنامه‌ریزی که توسط هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام صورت می‌گیرد باید در این نقاط در طول سال برنامه‌های اثرگذار فرهنگی برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها