مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برنامه‌های ابتکاری رونق‌بخش مراسم سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت خواهد بود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: دستگاه‌های استانی پیشنهادات، برنامه‌های ابتکاری و تولیدات رسانه‌ای خود را جهت هرچه باشکوه برگزار شدن سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دبیرخانه گرامیداشت روز جهانی مقاومت ارسال کنند تا با سایر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود.
کد خبر: ۶۳۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ - 23December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برنامه‌های ابتکاری رونق‌بخش مراسم سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی که در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تشییع شهدای گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (س) رویداد بزرگ فرهنگی و کار اثرگذار بود.

سردار یوسفعلی‌زاده افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ نقطه از استان شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، هیئات، دستگاه‌های اجرایی، شهر‌ها و روستا میزبان پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس بودند که بحمدالله کار منسجم و گسترده‌ای انجام شد. امیدواریم برکات این تشییع در ساحت جامعه مشهود باشد و منادی وحدت و اقتدار و همچنین مروج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: عملیات اجرایی این رویداد فرهنگی توسط سپاه امام رضا علیه‌السلام و رده‌های تابعه صورت گرفت که این عملکرد ارزشمند و قابل تقدیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکید کرد: رونق‌بخشی به مراسم‌های تشییع و خاکسپاری شهدای نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده است که ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای استان باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

سردار یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت و دهه بصیرت، تصریح کرد: گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز جهانی مقاومت نامگذاری شده که برای این مناسبت دستورالعملی صادر شده که بعد از دریافت و بومی‌سازی آن جهت اجرا به دستگاه‌های استانی ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: دهه بصیرت، روز ملی مشهد و سالروز عملیات غرورآفرین کربلای پنج از جمله مناسبت‌های پیرامون روز جهانی مقاومت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این نشست ایجاد هم‌افزایی در راستای افزایش کارآمدی برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت است تا از ظرفیت مشترک دستگاه‌ها برای تقویت این ماموریت استفاده شود؛ بر همین اساس دستگاه‌های استانی پیشنهادات، برنامه‌های ابتکاری و تولیدات رسانه‌ای خود را به دبیرخانه گرامیداشت روز جهانی مقاومت ارسال کنند تا با سایر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود و سایرین بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در سبزوار اشاره کرد و گفت: هزار و ۱۰۰ اثر با موضوع دفاع مقدس، شهید و شهادت، عملیات طوفان‌الاقصی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بعد از داوری، آثار منتخب به دبیرخانه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت ارسال شده است.

سردار یوسفعلی‌زاده عنوان داشت: در حوزه تالیف و چاپ کتاب، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ عنوان کتاب تالیف و چاپ شده است که این مهم ادامه دارد.

وی فعال شدن کاربران سامانه سادم در جهت ثبت عملکرد‌ها و همکاری اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در استان در راستای غنا بخشی به آن را ضروری دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی از میزبانی شهرک مقاومت و پایداری از دانش‌آموزان شهر مشهد و راه‌اندازی سایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار