فرمانده سپاه شهرستان مریوان:

تفکر بسیج الگوی بسیاری از کشور‌ها است

سرهنگ «امیدی» گفت: امروزه تفکر بسیج به عنوان یک الگو در بسیاری از کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های اسلامی شکل گرفته و این بزرگترین دستاورد بسیج است.
کد خبر: ۶۳۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ - 22November 2023

تفکر بسیج الگوی بسیاری از کشور‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ پاسدار «قیصر امیدی» فرمانده سپاه شهرستان مریوان امروز در مراسم محفل انس و مودت بازنشستگان سپاه پاسداران شهرستان مریوان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته اظهار داشت: ۱۵۸ عنوان برنامه با ۴۳ برنامه شاخص به مناسبت هفته مبارک بسیج در این شهرستان اجرا می‌شود. شاخص‌ترین این برنامه‌ها دیدار با بیش از هزار نفر از بازنشستگان سپاه و خانواده‌های آنان، اهدای ۶۹ سری جهیزیه توسط کمیته امداد و سپاه، برگزاری باز‌های بومی و محلی، رزمایش، یادواره شهدا، ارائه خدمات پزشکی و ویزیت رایگان است.

وی با بیان اینکه خصوصیات بسیجیان خاص و ویژه است، گفت: بسیجی بی‌منت و بی‌ادعا است و اهل گله و شکایت نیست، اکنون حدود ۲ هزار نفر از بسیجیان مشغول تأمین امنیت این شهرستان هستند.

فرمانده سپاه مریوان به علت نامگذاری بسیج اشاره کرد و افزود: در شرایطی که قبل از انقلاب، آمریکا در کشور ما جولان می‌داد بعد از پیروزی انقلاب نقش توده‌های مردم باعث کوتاه شدن دست ایادی استکبار شد. ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی سازمان بسیج تشکیل شد و این راه و مسیر همچنان ادامه دارد. تفکر بسیج مختص به انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه از زمان پیامبر گرامی اسلامی برای ترویج دین و اسلام با تشکیل توده مردم، تفکر بسیج شکل گرفته است.

امیدی یادآور شد: وجود بسیج در کنار نیرو‌های مسلح نقشه دشمنان نظام اسلامی را در همه جبهه‌ها نقش برآب کرده. بسیجیان در همه اتفاقات و رویداد‌های طبیعی سیل و زلزله حضور فعال داشته و دارند. امروزه تفکر بسیج به عنوان یک الگو در بسیاری از کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های اسلامی شکل گرفته و این بزرگترین دستاورد بسیج است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها