رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج:

یادواره شهدا صیانت از نظام و ارزش‌های انقلاب است

«کریمی» گفت: برگزاری و شرکت در یادواره شهدا عهدی ناگسستنی با ارزش‌های انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پیمانی دوباره با رهبر خردمند نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۶۴۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 19January 2024

یادواره شهدا صیانت از نظام و ارزش‌های انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «جمیل کریمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج در یادواره شهدای ۲۸ دی سنندج که به روز مقاومت و ایثار مردم کردستان در تاریخ کشور به ثبت رسیده است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز ۳۷ سال از واقعه خون‌بار حملات رژیم بعثی صدام به ۱۸ نقطه شهر سنندج در ۲۸ دی‌ ماه سال ۱۳۶۵ می‌گذرد و صدام به مانند اربابان صهیونیستی و آمریکایی خود که امروز به ویرانی شهر‌های فلسطین و کشتن کودکان و زنان بی‌گناه در غزه مشغولند، در آن سال‌ها، چون توان مقابله با رزمندگان اسلام را نداشت به خیال خام خود مقاومت مردم در پشت جبهه‌ها را هدف قرار داد.

وی افزود: در ۲۸ دی‌ سال ۱۳۶۵ رژیم بعثی صدام با چندین فروند هواپیما ۲۲۰ نفر از مردم سنندج را شهید و ۱۳۰ نفر را مجروح کرد.

کریمی ادامه داد: در سالروز این واقعه ما مردم سنندج و خانواده معظم شهدا در این مکان گردهم آمدیم تا بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنیم.

وی تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدا پیمانی دوباره برای حفظ و حراست از مرز‌های جمهوری ایران و صیانت از نظام است. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج یادآور شد: برگزاری و شرکت در یادواره شهدای ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ عهدی ناگسستنی با ارزش‌های انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پیمانی دوباره با رهبر خردمند نظام جمهوری اسلامی و خدمت در مسیری است که آن حکیم فرزانه ترسیم می‌کند.

گفتنی است؛ شش سال پس از شروع جنگ تحمیلی در روز ۲۸ دی‌ماه ۱۳۶۵، رژیم طاغوتی صدام علیه حکومت نوپا و مردمی جمهوری اسلامی ایران اقدام به بمباران شهر‌های بی‌دفاع کرد. در بمباران ۲۸ دی سال ۱۳۶۵، در فاصله کمتر از شش دقیقه، ۱۸ نقطه شهر سنندج توسط پنج بمب افکن رژیم بعث عراق مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت.

در این حمله بیش از ۲۲۰ نفر از ساکنین شهر سنندج که بیشتر آنان را زنان، کودکان و افراد سالخورده بی دفاع تشکیل می‌داد، شهید و ۱۳۰ نفر به مقام شامخ جانبازی نائل شدند. این روز به عنوان روز ملی «مقاومت و ایثار مردم کردستان» در تاریخ این کشور به ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار