طیب‌نیا در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب آسیب‌ناپذیری و انعطاف‌پذیری اقتصاد کشور می‌شود

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر بخواهیم در برابر تهدید واردات گسترده کالاهای خارجی در دوران پساتحریم بایستیم، باید به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پای‌بند باشیم، گفت: این سیاست‌ها موجب پابرجایی، آسیب‌ناپذیری و انعطاف‌پذیری اقتصاد کشور می‌شود.
کد خبر: ۵۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ - 16November 2015

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب آسیب‌ناپذیری و انعطاف‌پذیری اقتصاد کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی طیبنیا وزیر اقتصاد، صبح امروز در همایش «استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار گرفتهایم که تحریمها و تهدیدها جای خود را به یک تعامل محترمانه داده است.

وی ادامه داد: در دوران پسا تحریم شرایطی برای ما فراهم میشود که از یک طرف باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از طرف دیگر نباید همچون گذشته دچار سیاستهای غلط اقتصادی شویم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: اگر بخواهیم در برابر تهدید واردات گسترده کالاهای خارجی در دوران پساتحریم بایستیم، باید به سیاستهای اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم.

طیبنیا با بیان اینکه هدف ما از برونگرایی اقتصاد مقاومتی در عرصه بینالملل این است که با استفاده از ظرفیتهای موجود بتوانیم مبانی تولید داخلی را تحکیم بخشیم، گفت: تجربه جهانی نشان میدهد که بین رشد اقتصادی با سرمایهگذاری خارجی و توسعه صادرات ارتباط مستقیم وجود دارد.

وی افزود: در سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات غیر نفتی اهمیت ویژهای  دارد، و اگر بتوانیم وابستگی دولت به بودجه نفت را کاهش دهیم به واقع توانستهایم در برابر آسیبهای  داخلی و خارجی  مقاومت کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه درونگرایی و برونگرایی در اقتصاد مکمل یکدیگرند، عنوان کرد: درونگرایی بدون برونگرایی منجر به اقتصاد غیر بهرهور و راکد میشود، و همچنین برونگرایی بدون درونگرایی اقتصاد یک کشور را شکننده و وابسته میکند.

طیبنیا یادآور شد: در چند سال اخیر به دلیل تحریمهای ظالمانه در برخی روابط اقتصادی ما مثل روابط بانکی، بیمهای و صدور نفت گسستهایی ایجاد شد، و علت آن این بود که دشمن به خوبی نقاط قوت و ضعف اقتصادی ما را  دریافته و روی آنها متمرکز شده بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با بردباری و تحمل بیسابقه مردم و درایت مقام معظم رهبری و تلاشهای دولت، تحریمها بی نتیجه ماند و ما توانستیم آثار سوء آنها را با رهنمودهای رهبری کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد گفت: اقتصاد ما بهطور سنتی از دو بیماری دولتی بودن و مشارکت اندک مردم رنج میبرد؛ که پیامد عدم رشد اقتصادی را در پی داشت، و سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی با رویکرد فعال کردن بخش خصوصی اجرایی شد.

طیبنیا تأکید کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی موجب پابرجایی، آسیبناپذیری و انعطافپذیری اقتصاد کشور میشود و درونزایی اقتصاد مقاومتی به معنای بهرهبرداری از همه ظرفیتهای داخلی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار