سردار سلامی در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی:

نرخ تولید قدرت دفاعی ما به‌روز شده است/ آمریکا هزینه کرد و انقلاب اسلامی منفعت برد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها در عراق پیروزی نظامی به‌دست آوردند؛ اما نتوانستند به منفعت سیاسی دست یابند؛ آن‌ها هزینه کردند و انقلاب اسلامی منفعت برد.
کد خبر: ۵۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ - 16November 2015

نرخ تولید قدرت دفاعی ما به‌روز شده است/ آمریکا هزینه کرد و انقلاب اسلامی منفعت برد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش «استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، درباره راهبردهای دفاعی امنیتی استتحکام درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: حقیقت این است که براساس نظریه مبنایی یا دکترین نظام سلطه برای تسلط بر جهان، غلبه دادن منطق قدرت بر جریان امور است؛ به این معنا که جهان از سلسله مراکز قدرت ساخته شده و مناسبات هم در پرتو این ساختار قدرت معنا یابد؛ جهانی که در آن حق با کسی باشد که قدرتمندتر است و این منطق غرب و نظام سلطه در راستای تسلط بر جهان است.

وی افزود: پروژه ملتسازی آمریکاییها اساسا بر این مبنا استوار است که ساختمان شخصیت و هویت ملت در تسط آنها به تصویر کشیده شود؛ بنابران عدالت هم آنگونه معنا میشود که آنها توصیف و تفسیر میکنند؛ پس در چنین منطقی مبارزه مردم فلسطین، تروریسم معنا شده و کشتار فلسطینیها توسط اسرائیل دفاع مشروع قلمداد میشود.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: وقتی منطق غلبه قدرت است، واژهها اینگونه معنی میشود که ناامنی آن چیزی است که در غرب معنی مییابد و امنیت چیزی است که در آنجا معنی پیدا میکند.

سردار سلامی ادامه داد: بر این اساس دموکراسی برای غرب است و کشورهای دیگر باید به دنبال دموکراسی غرب باشند؛ کشتار مردم در ویتنام، هیروشیما و ناکازاکی توسط بمبهای اتمی آمریکا یک مفهوم عادی و رایج در تحولات بینالمللی است؛ اما دیگر کشورها نمیتوانند از انرژی صلحآمیز هستهای استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اما در مقابل این منطق امام(ره) بود که با انقلاب خود آمد تا این روند را فرو بپاشاند. امام خمینی(ره) توانست با انقلاب خود نظم کهن ساخته غرب را در هم بشکند؛ او آمد تا قدرت را تحت فرمان آزادی و استقلال قرار دهد؛ زیرا بنیان انقلاب اسلامی ایران بر این اصل استوار است که قدرت باید از آنِ کسی باشد که بر حق است.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز نرخ تولید قدرت دفاعی ما بهروز شده است؛ بهطوری که 24 ساعته در حال تولید و ارتقاء قدرت دفاعی هستیم و میزان تست دستاوردها و آزمایشات دفاعی و دستاوردهای دفاعی و نظامی ما به قدری زیاد شده، که از اینکه مبادا افکار عمومی دچار نظامیگری شود از انتشار اخبار آن خودداری میکنیم.

سردار سلامی گفت: ما قدرت بازدارندگی عظیمی را تولید کردهایم؛ امروز موشکهای دوربرد ما قابلیت هدایت تا انتهای مسیر را دارند و میتوانند اهداف خود را در هزاران کیلومتر آن سوی مرزها با کمترین ضریب خطا یعنی نزدیک به صفر مورد هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز پهپادهای ما هزار کیلومتر شعاع عملیاتی دارند و میتوانند از دید رادارها بگریزند و اجرای عملیات کنند، افزود: روزگاری اگر قدرتهای بزرگ به ما پیشنهاد فروش تسلیحات میدادند برای ما جذابیت داشت؛ اما امروز دیگر این پیشنهادها هیچ جذابیتی ندارد؛ چون سلاحی که آنان میخواهند به ما بفروشند یا مشابه یا بهتر از آن را در اختیار داریم؛ لذا امروز اعتبار نظامی دشمن کاهش یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: جمهوری اسلامی، دشمن را از محور تحولات به یک بازیگر عادی و گاهی نیز به یک حاشیهنشین تبدیل کرده است. امروز جمهوری اسلامی بهعنوان یک قطب جدید در سطح منطقه مطرح شده است؛ که با تکیه بر اصل ولایت فقیه توانسته ملت عاشورایی، آرمانی و انقلابی بسازد.

سردار سلامی اظهار داشت: امروز وضعیت به گونهای شده که آمریکا نتوانست امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند و از چهار شکست پی در پی آن جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکاییها نتوانستند طرح ملتسازی جدید در جهان اسلام را اجرایی کنند؛ آنها نتوانستند از بیداری اسلامی جلوگیری کنند؛ نتوانستند با تحریمها اراده ملت ایران را تضعیف کنند و همچنین نتوانستند در سوریه کاری از پیش ببرند. آنها در عراق پیروزی نظامی بهدست آوردند؛ اما نتوانستند به منفعت سیاسی دست یابند؛ آنها هزینه کردند و انقلاب اسلامی منفعت برد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار