جمعه؛

پایه گذار ژنتیک شهدای گمنام مهمان رادیو تهران

برنامه "تمام قد" شبکه رادیویی تهران جمعه 3 مهر، با حضور محمود تولایی، پایه گذار ژنتیک شهدای گمنام از ساعت 22 و 30 دقیقه روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود.
کد خبر: ۵۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ - 23September 2015

پایه گذار ژنتیک شهدای گمنام مهمان رادیو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، برنامه "تمام قد" شبکه رادیویی تهران جمعه ها از ساعت22 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت، با دعوت از چهره های برجسته و ماندگار فرهنگی، هنری، اجتماعی، اجتماعی و... همراه شنوندگان است.

نوشین رهگذر، تهیه کننده برنامه تمام قد با اعلام این خبر گفت: مهمان این هفته برنامه تمام قد محمود تولایی، رئیس انجمن ژنتیک ایران است. سعید بارانی، مجری این برنامه با او درباره دشواریهای تشخیص هویت شهدا، اولین شهدایی که هویت آنها احراز شد و مهم ترین اقدامات و خدماتشان گفت وگو می کند.

 وی افزود: توفیق وی در تشخیص هویت شهدای گمنام و صحبت هایی از شیوه کارشان در تشخیص هویت شهدای غواص یا خاطره جالب توجهی که از روند تشخیص هویت شهدا دارند، محور گفت وگوهای برنامه تمام قد از رادیو تهران است.

محمود تولایی، رئیس مرکز ژنتیک نور، رئیس انجمن ژنتیک ایران و عضو هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران است.

وی متولد سال 1342 در اصفهان و دارای مدرک دکترای تخصصی بیوتکنولوژی از دانشگاه انستیتو پاستور فرانسه است. تولایی که سابقه حضور در عملیاتهای مختلف دفاع مقدس را به عنوان امدادگر پدافند ش. م . ر(عملیات شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیوی) دارد، در طول تحصیل در تهران، تحقیقات و پژوهش در زمینه ژنتیک و علوم پایه و پزشکی را ادامه داد.

یکی از مهم ترین اقدامات و خدمات تولایی، توفیق وی در تشخیص هویت شهدای گمنام است که اکنون تیم پزشکی به ریاست وی در مرکز ژنتیک نور در حال بررسی و تشخیص هویت شهدای غواص و خطشکن تازه تفحص شده هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار