حبیب ایل بیگی خبر داد:

حمایت سازمان سینمایی از اکران فیلم‌های «دفاع مقدسی»

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ضمن اشاره به اهمیت اکران آثار سینمایی با موضوعات «دفاع مقدس»، «انقلاب اسلامی» و «مقاومت» از طرح معاونت ارزشیابی و نظارت به‌منظور فراهم‌سازی شرایط پخش خوب برای این آثار گفت.
کد خبر: ۵۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ - 20September 2015

حمایت سازمان سینمایی از اکران فیلم‌های «دفاع مقدسی»

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حبیب ایلبیگی» معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ضمن اشاره به اهمیت اکران آثار سینمایی با موضوعات «دفاع مقدس» گفت: بر اساس آییننامه  شورای صنفی نمایش، دفاتر توزیع و پخش طی یک سال میتوانند تنها هشت فیلم آماده نمایش را برای اکران بپذیرند.

معاونت ارزشیابی ونظارت در راستای حمایت از تولیدات سینمایی با موضوع «دفاع مقدس»، «انقلاب اسلامی» و«مقاومت» و نیز دستیابی به شرایط پخش بهتر، از این پس در نظر دارد تا اکران فیلمهای مورد ذکر را در سهمیه پخش دفاتر لحاظ نکنند.

بر این اساس دفاتر پخش میتوانند نسبت به اکران این فیلمها خارج از سهمیه مصوب اقدام کنند. این اتفاق فرصت مناسب و شایستهای در جهت بهینهسازی شرایط اکران فیلمهای ارزشی با موضوعات مورد اشاره خواهد بود.

ایل بیگی درباره زمان اجرای این طرح افزود: موضوع با اعضای شورای صنفی مطرح شده و طبق آییننامه شورای صنفی نمایش  طرح مورد نظر پس از تایید ریاست سازمان سینمایی، از آغاز هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد.

فیلمهای عاشقها ایستاده میمیرند (شهرام مسلخی)، مبارزان کوچک (سید داوداطیابی)، بیداری (فرزاد موتمن)، پی 22 (حسین قاسمی جامی )، ماهی سیاه کوچولو (مجید اسماعیلی)، آوازهای سرزمین من (عباس رافعی)، حکایت عاشقی (احمد رمضان زاده)، و تا آمدن احمد (صادق صادق دقیقی) عناوین شماری از آثار تولیدی آماده نمایش با موضوعات فوق هستند.

همچنین دو فیلم دلتنگیهای عاشقانه (رضا اعظمیان) و مزار شریف (عبدالحسن برزیده) که هماکنون اکران سینماها هستند نیزمشمول این طرح خواهند بود.

انتهایپیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار