نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

دستاوردهای انقلاب با جهاد تبیین برای مردم بازگو شود

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با بیان اینکه خدمت معنویت‌زا است، گفت: اقدامات و دستاوردهای انقلاب که برای مردم استان انجام شده، با جهاد تبیین به خوبی برای مردم بازگو شود.
کد خبر: ۵۱۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ - 20April 2022

دستاوردهای انقلاب با جهاد تبیین برای مردم بازگو شود

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در دیدار با مدیرکل، معاونان و کارکنان بنیاد مسکن استان کردستان اظهار داشت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است و کارش هم انقلابی و جهادی است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در سطح استان گفت: در بازدیدهای میدانی که بنده از روستاهای داشته، مردم از فعالیت‌های بنیاد مسکن و خدمات این نهاد انقلابی راضی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به دیدار اخیر مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم‌له در نشست فرمودند «دستاوردهای انقلاب را نباید نادیده گرفت و باید برای مردم تبیین و تشریح شود»، لذا می‌طلبد با جهاد تبیین اقداماتی که از سوی نظام برای مردم انجام شده به خوبی بازگو شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی خدمت به مردم را بهترین کار دانست و بیان کرد: ممکن است برخی‌ها نماز شب نخوانند اما با خدمت کردن گاهی می‌توانیم جبران کنیم و بدانید خدمت معنویت‌زا است.

تهیه نقشه طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار

«رضا قادری» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این دیدار از وجود یک‌هزار و 727 سکونتگاه روستایی و شهری در استان خبر داد و اظهار داشت: از یک‌هزار و 695 روستای کردستان 380 روستا زیر 20 خانوار بوده و یکهزار و 315 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار نقشه طرح هادی تهیه شده و از این تعداد، در 177 روستا بازنگری طرح هادی انجام شده است.

وی از افتتاح 12 طرح هادی روستایی با اعتبار 180 میلیارد ریال، افتتاح 48 هزار و 695 واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی و واگذاری 88 هزار و 414 جلد سند مالکیت مسکن روستایی و شهری به مناسبت دهه مبارک حساب 100 حضرت امام (ره) در استان کردستان خبر داد و افزود: همچنین امسال در 147 روستای استان کردستان با اعتبار 7 میلیارد تومان بازنگری طرح هادی انجام خواهیم داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در 551 روستا که شامل 70 درصد جمعیت روستایی استان است حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده و امسال نیز در 300 روستا با اعتبار 170 میلیارد تومان اجرای طرح هادی خواهیم داشت.

وی از صدور 82هزار و 556 جلد سند مالکیت روستایی در استان خبر داد و گفت: تاکنون پنج هزار و 298 قطعه زمین روستایی واگذار شده و نوسازی و مقاوم‌سازی 48 هزار و 695 واحد مسکونی انجام شده و 8419 واحد مسکونی روستایی کردستان بیمه شده است.

قادری با اشاره به اینکه از 32 شهر استان 23 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت هستند، بیان کرد: در این 23 شهر 5 هزار و 684 واحد مسکونی نوسازی شده و 4 هزار و 511 واحد مسکن مهر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در 9 شهر بالای 25 هزار نفر جمعیت، 2302 واحد مسکن محرومان احداث شده است، عنوان کرد: احداث پروژه‌هایی همچون دارالقرآن سنندج، دانشگاه بین‌المللی علوم قرآنی، کتابخانه آیت‌الله خامنه ای و...  به مساحت بیش از 50 هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های انجام شده توسط این بنیاد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: در این طرح 6 هزار نفر ثبت نام کرده و 3210 نفر واریز وجه انجام داده، برای 1378 نفر تأمین زمین شده که از این میزان 1345 نفر جهت اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری و 526 نفر جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

قادری ابراز داشت: در حال حاضر 40 واحد مسکن محرومان در سنندج و 20 واحد نهضت ملی مسکن بنیادساز و 200 واحد در شهرهای سقز، بانه و مریوان که بر اثر زلزله سال گذشته استان آسیب دیده‌اند در دست احداث هستند. تعدادی از همکاران ما در قالب ستادهایی هم‌اکنون در هرمزگان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری مشغول بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها