نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

گناه به منزله حرمت‌شکنی در محضر خدا است

حجت‌الاسلام‌ «پورذهبی» گناه را به منزله حرمت‌شکنی در محضر خداوند دانست و بر ضرورت دوری از آن تاکید کرد و گفت: برای جبران هر خطایی راه‌حلی وجود دارد، انسان در گام نخست توبه و با نماز، ذکر و راز و نیاز خداوند را یاد کند.
کد خبر: ۵۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 01May 2022

گناه به منزله حرمت‌شکنی در محضر خدا است

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام‌ «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز در آیین اختتامیه محافل انس با قرآن فرماندهی انتظامی استان کردستان، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و قدردانی از تلاش‌های خدمتگزاران عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: در روایات آمده که درمانده کسی است که این ماه بگذرد اما گناهانش بخشیده نشود.

وی با بیان اینکه اگر حق‌الناسی بر گردن ما نباشد، خداوند گناهانمان را می‌بخشد، گفت: در ماه مبارک رمضان گناه کمتر و خویشتن‌داری حاصل می‌شود که این هم از برکات ماه مبارک رمضان بوده و باید از این به بعد هم حفظ و بر حال و روزمان افزوده شود.

گناه را به منزله حرمت‌شکنی در محضر خداوند دانست و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات انسان به همکاران خود بی‌احترامی، به زیردست تحقیر و دیگران را تمسخر کرده در حالی‌که با حفظ شرف انسانی و پیروی از این آیه قرآن، می‌تواند از هر گونه خطایی نجات پیدا کند.

 پورذهبی بر ضرورت دوری از هر گونه گناه و خطا از قبیل رنجش خانواده و دیگران، غرور، خود برتربینی تاکید کرد و بیان داشت: برای جبران هر خطایی راه‌حلی وجود دارد، انسان در گام نخست توبه و با نماز، ذکر و راز و نیاز خداوند را یاد کند چراکه حق‌تعالی انسان را می‌بخشد. استغفار و عدم اصرار بر گناه از دیگر شرایط بخشش گناهان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی «غرور و انفعال» را یک آفت عنوان کرد، یادآور شد: همه ما نیازمند کلاس‌ و موعظه‌های اخلاقی هستیم، امروز همه سر افطار دعا کنیم که خداوند اخلاق خوب به ما بدهد و غرور و تکبر را از وجودمان دور کند و در برابر اشتباهات انسانی سربلندمان بفرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها