نتانیاهو: حاضر نیستیم به هر قیمتی مذاکرات را ادامه دهیم

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز در اولین موضع‌گیری بعد از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد مذاکرات سازش، گفت اسرائیل حاضر نیست به هر قیمتی به گفت‌وگو‌ها ادامه دهد.
کد خبر: ۱۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ - 06April 2014

نتانیاهو: حاضر نیستیم به هر قیمتی مذاکرات را ادامه دهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "بنیامین نتانیاهو" نخستوزیر رژیمصهیونیستی امروز به تحولات اخیر در روند مذاکرات سازش واکنش نشان داد و گفت اسرائیل حاضر نیست به هر قیمتی به مذاکرات ادامه دهد.

 "جان کری" وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته به خودداری اسرائیل از آزادی چهارمین گروه ۲۶ نفره اسرای فلسطینی در چارچوب مذاکرات سازش و همچنین درخواست تشکیلات خودگردان برای عضویت "دولت فلسطین" در ۱۵ نهاد و پیمان بینالمللی، واکنش تندی نشان داد و گفت باید در مورد گامهای بعدی روند سازش بازنگری شود. وی همچنین گفت مذاکرات روندی بینهایت نیست و طرفین نمیتوانند تا ابد مذاکره کنند.

نتانیاهو که امروز در نشست کابینه صحبت میکرد، گفت اسرائیل میخواهد مذاکرات ادامه پیدا کند، اما "نه به هر قیمتی". وی همچنین با اشاره به امضای درخواست عضویت در نهادهای بینالمللی توسط "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان، گفت اسرائیل هر اقدام یکجانبه را با اقدامات متقابل پاسخ میدهد. به ادعای نتانیاهو، عباس در صورت مراجعه به نهادهای بینالمللی، امتیازهای زیادی را از دست میدهد.

این در حالی است که اقدام عباس در واکنش به تعلل اسرائیل در آزادی اسرای فلسطینی صورت گرفت. بر اساس چارچوب زمانی مذاکرات سازش که از تابستان سال گذشته آغاز شد، صهیونیستها باید اواخر ماه گذشته میلادی آخرین گروه از اسرای فلسطینی را آزاد میکردند، اما به بهانه حضور تعدادی از اعراب اسرائیل در این گروه، از این کار خودداری کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار