مذاکرات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان بار دیگر بدون نتیجه پایان یافت

مذاکره کنندگان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی به دور دیگری از مذاکرات خود پایان دادند که هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در تلاش‌ها برای نجات گفتگوهای صلح در آن، مشاهده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ - 08April 2014

مذاکرات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان بار دیگر بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مذاکره کنندگان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در حالی به دور دیگری از مذاکرات خود به میانجیگری آمریکا پایان دادند که هیچ نشانهای از پیشرفت در تلاشها برای نجات گفتگوهای صلح که در آستانه شکست قرار دارد، مشاهده نمیشود.

با وجود این، یک مقام اسرائیلی گفت دو طرف توافق کردهاند بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند.

 "جن پساکی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیهای درباره گفتگوهای اخیر مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی گفت: "همچنان اختلافاتی وجود دارد، اما دو طرف متعهد شدهاند سطح این اختلافات را کاهش دهند."

مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین به میانجیگری آمریکا که ماه ژوییه آغاز شد، هفته پیش پس از درخواست اسرائیل مبنی بر پایبندی فلسطین به ادامه مذاکرات پس از ضرب الاجل بیست و نهم آوریل برای دستیابی به توافق صلح، و همچنین عمل نکردن اسرائیل به قول خود مبنی بر آزادی حدود ۲۴ زندانی فلسطینی، با بحران رو به رو شد.

"محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با امضای ۱۵ معاهده جهانی از جمله کنوانسیونهای ژنو در خصوص جنگ و اشغالگری، به نمایندگی از سوی کشور مستقل فلسطین، به عهدشکنی اسرائیل پاسخ داد؛ اقدامی که موجب حیرت آمریکا و خشم اسرائیل شد.

 "آویگدور لیبرمن"، وزیر امور خارجه اسرائیل امروز با گفتگو در رادیو اسرائیل گفت عباس باید برای بازنگری ما در مسئله آزادی زندانیان فلسطینی، پیمانهای بینالمللی را که امضا کرده است لغو کند. "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است امضای این معاهدات را به طور گسترده تلافی خواهد کرد.

"تزیپی لیونی"، مذاکره کننده ارشد اسرائیل و صائب عریقات، همتای فلسطینی وی به همراه مارتین ایندیک، میانجی آمریکایی در چارچوب تلاشها به رهبری آمریکا برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه، دیشب تشکیل نشست دادند. آمریکا روز یکشنبه پیش از برگزاری این نشست، آن را نشستی "جدی و سازنده" توصیف کرده بود.

یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود پس از پایان این مذاکرات در ساعات اولیه امروز گفت: "فضای مذاکرات خوب بود و دو طرف توافق کردند برای پیدا کردن راه حلی به منظور پایان دادن به این بحران بار دیگر تشکیل نشست دهند."

این مقام اشاره نکرد نشست بعدی در چه تاریخی برگزار خواهد شد. هیچ یک از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تاکنون در این باره اظهارنظر نکردهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار