کری:

افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل، عامل بن بست مذاکرات صلح است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اعلام اسرائیل برای شهرک سازی در بیت‌المقدس سبب بن بست مذاکرات صلح است.
کد خبر: ۱۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 09April 2014

افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل، عامل بن بست مذاکرات صلح است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "روسیا الیوم"، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در مقابل کمیته امور خارجی مجلس سنای آمریکا گفت: بیانیه اسرائیل مبنی بر طرح اسرائیل برای ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در بیتالمقدس شرقی تقریبا عامل شکست مذاکرات صلح با فلسطینیان است.

وی همچنین گفت: هردوطرف گامهای غیرسازندهای را در روزهای اخیر برداشتند اما انتظار میرود که هردوطرف به راهی برای از سرگیریمذاکرات جدی توافق کنند. وی همچنین گفت که دوطرف نشست مفصلی روز دوشنبه دراین باره برگزار کردند.

وی افزود: آنچه باعث تأسف میگردد این است که زندانیان فلسطینی که روز شنبه باید آزاد میشدند، آزاد نگردیدند و این پس از آن بود که اسرائیل دربیانیهای اعلام کرد که مناقصههایی را برای ساخت ۷۰۰ واحدمسکونی در بیت المقدس برگزار میکند.

"جان کری" ابراز امیدواری کرد که دوطرف راهی را برای بازگشت به مذاکرات بیابند و گفت: ما با دوطرف همکاری مینماییم تا این امر محقق شود؛ اما آنها نیز باید این تصمیم حساس را اتخاذ نمایند و من به این مسأله امیدوارم.

وی گفت: از طنزهای تلخ این مذاکرات، نزاع بر سر اقدامات است، نه بر سر اصل توافق نهایی، و درگیری بر سر این میباشد که چگونه به بررسی توافق نهایی برسیم.

شایان ذکر است که "جین پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: جان کری تلاش نمیکند تا اسرائیل را بخاطر بنبست مذاکرات سرزنش نماید.

نظر شما
پربیننده ها