به منظور احیای مذاکرات سازش؛

وزیر صهیونیستی افزایش ملاقات با فلسطینی‌ها را خواستار شد

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، روز شنبه، افزایش ملاقات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به منظور احیای مذاکرات سازش، خواستار شد.
کد خبر: ۱۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ - 06April 2014

وزیر صهیونیستی افزایش ملاقات با فلسطینی‌ها را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری "اسکای نیوز"، "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری و رئیس هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها، گفت: "ما بایستی دیدارهای دوجانبه بین فلسطینیها و اسرائیلیها را افزایش دهیم، که نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) و ابومازن (محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) با هم ملاقات کنند."

"لیونی" که این اظهارات را در آستانه دیدار سه جانبه با فرستاده آمریکایی بیان می کرد، همچنین بر ضرورت ادامه حضور آمریکا و ایفای نقش آن در مذاکرات بین اسرائیلیها و فلسطینیها "از طریق حمایت از طرفین در امر مذاکراه و انجام گفت وگوهای دو طرفه" تأکید کرد.

مسئولان نزدیک به مذاکرات سازش، روز شنبه، اعلام کردند که مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی، روز یکشنبه، نشستی سه جانبه با حضور "مارتین اندیک" نماینده آمریکا برگزار خواهند کرد تا مذاکرات به اصطلاح صلح را از این بن بست نجات دهند.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا که از ماه ژوئیه گذشته تلاش های "بی وقفهای" را در زمینه ازسرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینیها و اسرائیلیها انجام می دهد و اعلام کرده بود طی 9 ماه باید توافقی نهایی در این زمینه حاصل شود، اما روز جمعه، اظهار کرد "طرفین فلسطینی و اسرائیلی هیچ تمایلی به پیشبرد (مذاکرات) ندارند. زمان و تلاش های آمریکا در این راستا محدود است." کری با بیان این مطلب گمانه زنیها را مبنی بر تصمیم آمریکا برای خروج از موضوع مذاکرات سازش در خاورمیانه، تقویت کرد.

از سوی دیگر، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سه شنبه گذشته، درخواست پیوستن به 15 سازمان و کنوانسیون بینالمللی در سازمان ملل را امضا کرد. این اقدام پس از اصرار رژیم صهیونیستی بر عدم اجرای مرحله چهارم آزادی اسرای فلسطینی، صورت گرفت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار