محمدی در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

استقبال پرشور مردم از راهیان نور غرب کشور/ کنگره شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود

3 جلد کتاب دفاع مقدس متناسب با کودک و نوجوان چاپ شده که در کنگره شهدای استان کرمانشاه در 20 مهرماه سال جاری رونمایی می‌شود و تدوین و تالیف این کتب را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه بر عهده داشته است.
کد خبر: ۱۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ - 06April 2014

استقبال پرشور مردم از راهیان نور غرب کشور/ کنگره شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود

سرهنگ محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمانشاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دفاع مقدس به راهیان نور غرب کشور با اشاره به اقدامی که این اداره کل در زمینه آموزش و پژوهش انجام داده است، اظهار کرد: با توجه به فراوانی واحدهای دانشگاهی تعداد اساتید را نیز ارتقا داده ایم. همچنین طی جلساتی دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها ارائه شد و این کلاس ها از نظر کمی نیز گسترش یافته و در سال های گذشته تعداد دانشجویان این واحد درسی به 6500 نفر میرسید.

وی بیان کرد: قرار است رشته علوم معارف دفاع مقدس در دانشگاه رازی کرمانشاه دایر شود تا دانشجویان بتوانند در مقطع کارشناسی این رشته تحصیل کنند.

محمدی افزود: یکی از بهترین راه های انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده ادبیات و هنر دفاع مقدس است و اگر ما بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و شهادت طلبی را در بین نسل های آتی گسترش دهیم ارزش های دفاع مقدس ماندنی خواهد شد.

وی با اشاره به این که باید آموزش متون دفاع مقدسی را از دانش آموزان شروع کنیم افزود: با ایجاد کارگروه هایی از جمله شعر، خاطره، زندگی نامه شهدا و کودک و نوجوان که قرار است وصیت نامه خاطرات و زندگی نامه شهدا را به چاپ برسانیم تا در اختیار گروه های سنی کودکان مختلف قرار بگیرد.

محمدی ادامه داد: 3 جلد کتاب دفاع مقدس متناسب با کودک و نوجوان چاپ شده است که در کنگره شهدای استان کرمانشاه که در 20 مهر 93 برگزار خواهد شد رونمایی می شود. تدوین و تالیف کتب ها را برعهده بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس می باشد.

وی با اشاره به راهیان نور غرب کشور بیان کرد: زیرساخت هایی در کرمانشاه و گیلان غرب ساخته شده که پذیرای زائرین راهیان نور غرب است و در جنوب هم دو مجتمع محل اسکان زائرین است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به مناطق اعزامی کاروان های راهیان نور گفت: کاروان های راهیان نور غرب به مناطق کرمانشاه، پاوه، اسلام آباد، قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب و بعضی از این کاروان ها هم به منطقه سومار اعزام می شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار