سردار عبداللهی در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

لزوم برنامه ریزی برای گسترش راهیان نور غرب

یک رزمنده 8 سال دفاع مقدس گفت: مسئولین باید کارگروه هایی تشکیل دهند تا در تمامی مناطق عملیاتی غرب یادمان هایی را همانند جنوب کشور بسازند و مردم در این مناطق حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۱۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ - 06April 2014

لزوم برنامه ریزی برای گسترش راهیان نور غرب

سردار عبد اللهی رزمنده و جانباز 8 سال جنگ تحمیلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دفاع مقدس به راهیان نور غرب اظهار داشت: با گذشت یک سال از انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 31 شهریور 1359 جنگ تحمیلی عراق بر ایران تحمیل شد و می توان گفت همه دنیا در برابر جمهوری اسلامی ایران ایستادند. عراق 20 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران و چندین شهر از آن را به تصرف خود در آورد و هدف اصلی رژیم بعث عراق تصرف خاک ایران نبود بلکه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

سردار عبداللهی ادامه داد: با حضور بنی صدر در اوایل انقلاب هیچ فعالیتی در ایران انجام نمی شد بلکه بعد از عزل او عملیاتی از جمله عملیات کل قوا، بستان و فتح المبین که نزدیک به 10 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد و بعد از قبول قطع نامه بار دیگر عراق به ایران حمله کرد اما این حمله نیز بی نتیجه بود.

وی با اشاره به نقش مردم و بسیج در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: حضور مردم و اقشار مختلف بسیج باعث شد نیروهای عراقی بعد حمله به خاک ایران بی نتیجه بماند. رزمندگان اسلام در غرب کشور حماسه های زیادی را آفریدند ولی متاسفانه به این مناطق توجه زیادی نمی شود، مسئولین باید برنامه ریزی کنند تا مردم به مناطق عملیاتی غرب اعزام شوند تا از آن جا دیدن کنند و از رشادت مردی رزمندگان در غرب کشور نیز با خبر شوند و به راهیان نور غرب هم کمی به اندازه جنوب کشور رسیدگی شود.

این رزمنده جنگ تحمیلی با اشاره به نقش شهدا بر کشور و نسل های جوان ادامه داد: شهدا ایرانی در تمامی دنیا الگو هستند همانند لبنان این الگوی ایران بود که صادر شد.

وی افزود: شهدا همانند امازادگان هستند و مانند آنان می درخشند و نقش بی بدیلی در جامعه دارند وجز اینکه الگوی ما هستند بلکه باید نقش و فعالیت آن ها را در دانشگاه ها تدریس شود و همانطور که می بینیم مردم با هر اعتقاد و تفکری در هر نقطه ای دنیا که باشند هرگاه نام شهدا را بشنوند با احترام برخورد می شود زیرا آن ها ارزش ها اند.

جانباز 8 سال دفاع مقدس تاکید کرد: مسئولین باید کارگروه هایی تشکیل دهند تا در تمامی مناطق عملیاتی غرب یادمان هایی را همانند جنوب کشور بسازند تا مردم بتوانند در این مناطق حضور پیدا کنند.

سردار عبداللهی در پایان با اشاره به نقش مسئولین در برپایی یادمان های غرب کشور بیان کرد: مسئولین باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را برای مناطق عملیاتی غرب کشور داشته باشند و تمامی کشور را بسیج کنند تا بتوانیم این ارزش ها را به نسل های آینده انتقال دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار