معاون استاندار کرمانشاه:

آماده شدن ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه روستایی برای اخذ رأی دور دوم انتخابات در کرمانشاه

«شعبانی» گفت: رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت رأی دهند.
کد خبر: ۶۶۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶ - 01May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «علی شعبانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه  امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس ابلاغ وزارت کشور فرآیند برگزاری انتخابات در دور دوم انتخابات در کرمانشاه کاملا الکترونیکی خواهد بود، اظهار داشت: ۱۲۰۰ کاربر شعب اخذ رأی در حال فراگیری و یادگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای هستند.

وی ادامه داد: برای چهار کاندیدای این انتخابات چهار کد به ترتیب حروف الفبا در نظر گرفته شده و هنگامی که رای دهنده کد کاندیدای مورد نظر خود را وارد می‌کند، تصویر کاندیدا روی صفحه ظاهر می‌شود و بعد رای خود را ثبت می‌کند و برای کسانی هم که می‌خواهند رای خود را سفید به صندوق بیاندازند، گزینه رای سفید تعبیه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی شامل ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه روستایی برای دور دوم انتخابات در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت رأی دهند.

شعبانی بیان داشت:کاندیدها می‌توانند از بامداد روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت تبلیغات خود را به مدت یک هفته شروع کنند و هر کدام از کاندیداها می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه زاگرس به معرفی خود بپردازند و سه دور نیز مناظرات انتخاباتی خواهیم داشت.

وی افزود: فرآیند شروع رای گیری از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت شروع می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا خواهد داشت و در صورتی که استقبال بالا باشد، احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات وجود دارد.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند سال گذشته برگزار شد، از شش حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، منتخبین مردم در پنج حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات آقای محمد رشیدی با کسب حد نصاب آراء به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و برای دو کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات چهار کاندیدا که بیشترین آراء را کسب کرده بودند، رقابت خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار