سردار جزایری:

نیروهای مسلح پیش‌قراولان عرصه جنگ نرم هستند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فراهم سازی زمینه‌های اجرایی پیوست نگاری فرهنگی در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته است و در این عرصه نیز مانند سایر عرصه‌ها باید پیشتازی موفق و سربلند باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸ - 22January 2014

نیروهای مسلح پیش‌قراولان عرصه جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پیوستنگاری فرهنگی که با حضور مدیران و کارکنان حوزه فرهنگی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان این مطلب بر اهمیت موضوع مهندسی فرهنگی و پیوستنگاری فرهنگی در کشور تأکید کرد.

وی افزود: نیروهای مسلح بعنوان پیشقراولان این عرصه میتوانند در جامعه تحرک ایجاد کنند و به مانند عرصه مقابله با تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم با ظرفیتسازی مؤثر و بهنگام بایستی دغدغههای موجود در این زمینه را نیز مرتفع سازند.

 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح تلاش برای نهادینهسازی تفکر پیوست نویسی فرهنگی در طرحها و پروژههای خرد و کلان کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر توصیف و تصریح کرد: اندیشیدن به مقوله فرهنگ و مقابله با ناهنجاریهای موجود در این حوزه باید به گفتمان غالب تبدیل شود و ناکافی بودن اقدامات فرهنگی در جامعه بیش از هر چیزی این نکته را یادآوری میشود که باید کمربندها را در عرصههای فرهنگی محکمتر بست.
 
سردار جزایری افزود: برخی عدم همگراییها که در سطوح مدیریت فرهنگی کشور قابل مشاهده است باید پایان یابد و ساخت و هویت مفهوم بندی شده و تأثیرگذار فرهنگی بیش از گذشته و در تراز انقلاب و نظام تقویت شود.
 
وی با اشاره به تلاش و سرمایهگذاری و بسیج دشمنان در پیشبرد تهاجم فرهنگی و سناریوهای گوناگون جنگ نرم در کشور افزود: ضروری است به اقتضای عزم و اراده دشمن که متأسفانه روزبه روز هم جدیتر میشود، اقدامات مقابلهای لازم طراحی و با ثبات قدم و اطمینان به موفقیت، آنها را عملیاتی کرد.
 
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور صف طویل دشمن در مقابل ملت ایران را بیانگر قدرت نظام و گفتمان انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: به فضل الهی و دعای حضرت ولی عصر(عج) و مدیریت مقام معظم رهبری، ملت ایران از شرایط خطیر کنونی با سربلندی عبور خواهد کرد و در این راستا با مشارکت و نقشپذیریهای حماسی و بزرگ نهادها و شخصیتهای مسئول چالشها و روزنههای تهدید رفع و ساخت محیطی در شأن انقلاب اسلامی و متناسب با آموزههای اسلام ناب محمدی (ص) برجستهتر و پرفروغ تر از گذشته رقم خواهد خورد.
نظر شما
پربیننده ها