سردار جزایری:

واشنگتن باید به ایالت‌هایی که خواهان جدایی از آمریکا هستند، خود مختاری بدهد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مخالفت و جدال مردم آمریکا با سیاست‌های دولت در ایالت‌های مختلف این کشور گفت: واشنگتن باید به ایالت‌هایی که مایلند از آمریکا جدا شوند، حق خود مختاری و جدایی بدهد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶ - 23February 2014

واشنگتن باید به ایالت‌هایی که خواهان جدایی از آمریکا هستند، خود مختاری بدهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی پیرامون وضعیت جامعه آمریکا و رویکرد مردم این کشور به حاکمان کاخ سفید اظهار داشت: هم اکنون گروهها و جمعیتهای زیادی در ایالتهای مختلف آمریکا وجود دارند که کاملاً با خط مشی و سیاستهای دولت مرکزی این کشور در مخالفت و جدال هستند.
 
وی افزود: بیش از مشکلات مالی که گریبان امریکا را گرفته است، ناهنجاریهای فراوان در زمینه حقوق بشر، مسائل فرهنگی و اجتماعی و قومیتی، اختلاف طبقاتی، خفقان اطلاعاتی و امنیتی و مواردی از این قبیل، در آمریکا وجود دارد که دولت این کشور با بهرهگیری از رسانهها و عوامل پیدا و نا پیدای سرویسهای امنیتی در تلاش است بر روی آنها سر پوش بگذارد.
 
سردار جزایری با بیان اینکه ضروری است جامعه جهانی نگاه جدی به مصایب و خواستههای مردم آمریکا داشته باشد، تصریح کرد: آزادیخواهان جهان و بخصوص طرفداران واقعی حقوق بشر و نیز دولتهای مستقل باید با روی گشاده با این جمعیتها در آمریکا که دست کمک دراز میکنند، برخورد و به آنها کمک کنند تا از فساد دولت مرکزی رهایی یابند.
 
مردم ایالتهای مختلف آمریکا حق دارند نحوه اداره ایالت خود را تعیین کنند
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مردم ایالتهای مختلف آمریکا حق دارند نحوه اداره ایالت خود را تعیین کنند و دولت مرکزی نباید برای انجام این کار مانع تراشی کند.
 
وی با اشاره به اینکه بخشی از امواج اعتراضی مردم نسبت به کاخ سفید متوجه جنگ طلبیهای بی حد و مرز سیاست مداران حاکم بر این سرزمین است، عنوان کرد: کمکهای افسانهای آمریکا به رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب از جیب مردم این کشور، یکی دیگر از دلائل اعتراضات نهفته در جامعه آمریکا به حساب میآید چرا که سالانه میلیاردها دلار صرف حاکمان رژیم صهیونیستی که عمدتاً هم مصارف نظامی است، میشود.
 
سردار جزایری بخشی دیگر از نگرانیهای عمیق مردم آمریکا را متوجه ارتباطات و تعاملات مالی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی، فرهنگی واشنگتن با حاکمان کشورهای استبدادی، غیر مستقل و ارتجاعی دانست و گفت: مردم آمریکا با نگرانی شاهد جنایات و آدمکشیهایی هستند که با هدایت دولت این کشور و همکاری این حاکمان نامشروع در سراسر جهان به وقوع میپیوندد و بیش از این دیگر نمیخواهد ولو به طور غیر مستقیم و ناخواسته در این قتلها و ویرانیها شریک باشند.
 
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از گروهها و نهضتهای آزادیخواه حمایت میکند و ما معتقدیم مردم آمریکا نیز حق دارند خط خود را از جنایات دولت مرکزی و مافیای حاکم بر این سرزمین جداکنند.
 
سردار جزایری با اشاره به مخالفت و جدال مردم آمریکا با سیاستهای دولت در ایالتهای مختلف این کشور گفت: واشنگتن باید به ایالتهایی که مایلند از آمریکا جدا شوند، حق خود مختاری و جدایی بدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار