دبیر انجمن تشکیلات اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل کشور:

دسیسه‌ها و توطئه‌های انگلیس و کشورهای غربی علیه ایران سابقه ۲۰۰ ساله دارد

دبیر انجمن تشکیلات اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: دسیسه‌ها و توطئه‌های انگلیس و کشورهای غربی در تاریخ سیاسی ملت ایران سابقه ۲۰۰ ساله دارد.
کد خبر: ۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵ - 11January 2014

دسیسه‌ها و توطئه‌های انگلیس و کشورهای غربی علیه ایران سابقه ۲۰۰ ساله دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیرضا کریمی دبیر انجمن تشکیلات اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل کشور، در نشست تشکلهای دانشجویی با موضوع سفر اخیر هیئت اروپایی وانگلیس به ایران گفت: سفر هیئتهای سیاسی مختلف از کشورهای اروپایی در دورههای قبلی و سالهای گذشته و دولتهای قبلی به ایران وجود داشته اما آنچه باید در سفرهای اخیر به آن توجه کرد عدم مدیریت مناسب این سفرها است.

وی ادامه داد: متاسفانه برنامههای اخیر این هیئت در ایران و دیدار با برخی از فعالان فتنه و توهین رفتاری به یکی از مسئولان کشور نقض آشکار حقوق اساسی ملت ایران تلقی می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: گفته های مجلس و دولت محترم حاکی از آن است که در آینده سفرهای بیشتری از سوی مسئولان اروپایی به ایران انجام می شود، اما نکته حایز اهمیت در این سفرها دستاوردهای آن برای ملت و دولت کشورمان است که باید به آن توجه شود.

دبیر انجمن تشکیلات اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل کشور اظهار کرد: سابقه ای که از انگلیس در خاطر ما هست از۲۰۰ سال پیش تاکنون هیچ گاه در راستای منافع ملی ما نبوده است. بوجود آمدن قراردادهای ننگین رویترز، به وجود آوردن فرقه ضاله بهائیت و کودتای ۲۸ مرداد و حمایت از بوجود آمدن حکومت پهلوی از جمله خیانتهای انگلیس به مردم ایران است.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: انگلیس در بوجود آمدن این فتنه با اعزام خبرنگاران و پشتیبانی بی بی سی فارسی نقش برجسته ای را ایفا کرد، به طوری که می توان گفت مهمترین عامل خارجی این واقعه تلخ در کشور حمایت های استعمار پیر بود.

کریمی با اشاره به سفر اخیر "جک استراو" به ایران گفت: این شخصیت سیاسی انگلیس همان کسی است که در سالهای گذشته حاضر نشد ۲ سانتریفیوژ را برای تحقیقات ایران بپذیرد و باید مسئولان خوشبینی خود را درباره مذاکرات با این کشور ارزیابی کنند.

نظر شما
پربیننده ها