15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «پایتخت کتاب ایران» راه یافتند

در دومین دوره این جشنواره، 100 شهر شرکت کردند که از میان آنها، 15 شهر به مرحله نیمه نهایی داوری‌ها راه ‌یافتند.
کد خبر: ۷۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ - 14February 2016

15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «پایتخت کتاب ایران» راه یافتند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به نقل از ستاد اطلاعرسانی دومین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران»، ابراهیم حیدری دراینباره اظهار کرد: در این دوره از جشنواره «پایتخت کتاب ایران» 100 شهر با حدود یک هزار و 400 برنامه، طرح و ایده با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی شرکت کردند که از آن میان، 15 شهر به مرحله نیمهنهایی داوریها راه یافتند.
 
وی ادامه داد: این 15 شهر بر اساس شاخصهای جشنواره؛ یعنی تناسب با نیازهای محلی، آیینهای بومی و ارزشهای دینی و ملی، تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکتهای بزرگ تجاری، کارخانهها و دستگاههای اجرایی برای تأمین هزینهها و سرمایهگذاری، داشتن قابلیت الگوبرداری، برخوداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا، ارزیابی و انتخابشدهاند.
 
دبیر اجرایی دومین دوره جشنوارههای «پایتخت کتاب ایران» توضیح داد: تعداد و تنوع شهرهای شرکتکننده در این دوره از جشنواره نسبت به دوره پیش، از رشد 60 درصدی برخوردار هستند. همچنین طرحها و ایدههایی که در این دوره ارائه شدهاند، هم به لحاظ جذابیت و خلاقیت و هم از نظر گستره اجرایی، انسجام و پیوستگی، قابل توجه هستند.
 
حیدری عنوان کرد: اصفهان، بوشهر، تبریز، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، سیرجان، شهرری، شهرکرد، شیراز، کاشان، نیشابور و یزد 15 شهر راهیافته به مرحله نیمهنهایی داوریها به شمار میآیند.
 
وی بیان کرد: از میان این 15 شهر، در نهایت 5 شهر به مرحله نهایی راه خواهند یافت که یک شهر عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص میدهد. چهار شهر دیگر نیز بر اساس تفاهمنامهای که با بنیاد ملت منعقد شده است، از حمایتهای این بنیاد و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار خواهند شد.
 
دبیر اجرایی دومین دوره جشنوارههای «پایتخت کتاب ایران» افزود: آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران» 17 اسفندماه با حضور معاون اول رئیسجمهوری، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس و تنی چند از مسئولان کشوری در تالار وحدت برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار