جعفری:

اجمالی/ دولت توجه خاصی به متحدان قدیمی در عرصه بین الملل ندارد

دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: در سیاست خارجی دولت توجه خاصی به متحدان قدیمی در عرصه بین الملل که بیشتر از کشورهای مستضعف جهان هستند نمی‌شود و در مقابل به ارتباط با کشورهای اروپایی که سابقه خوبی در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ندارند توجه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ - 11January 2014

اجمالی/ دولت توجه خاصی به متحدان قدیمی در عرصه بین الملل ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری نمایندگان تشکلهای دانشجویی با حضور خبرنگاران با محوریت سفر اخیر هیئت پارلمانی انگلیس به ایران و سیاستهای خارجی دولت یازدهم پیش از ظهر امروز در لانه جاسوسی برگزار شد.

فرشید جعفری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نشست، با اشاره به سیاستهای خارجی دولت روحانی در چند ماهه اخیر اظهار داشت: در سیاست خارجی دولت توجه خاصی به متحدان قدیمی در عرصه بین الملل که بیشتر از کشورهای مستضعف جهان هستند نمیشود و در مقابل به ارتباط با کشورهای اروپایی که سابقه خوبی در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ندارند توجه بیشتر میشود.

وی ادامه داد: کشورهای مستکبر جهان از قبل از کودتای ۲۸ مرداد در قبال ملت ایران کوتاهیهای بسیار و خیانتهای مختلف کردهاند، از این رو توجه دولت به آنها محل سوال و پیگیری است.

در ادامه این گردهمایی علیرضا کریمی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: حضور و سفر نمایندگان هیئتهایی از کشورهای مختلف در تمام دولتها و کشورها امری عادی است؛ اما متاسفانه در دیدارهای اخیر یک سری سوء مدیریتها در این سفرها وجود داشت که نقض آشکار حقوق اساسی ملت ایران بود که از جمله آن میتوان به دیدار هیئت اروپایی با فتنه گران اشاره کرد.

همچنین علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: سوالی که ما از دولت یازدهم داریم این است که هدف این سفرها و دعوت از هیئتهای پارلمانی اروپا چیست و بهتر است که مسئولان وزارت امورخارجه به تشریح اهداف این سفرها و دستاوردهای آن برای جمهوری اسلامی بپردازند.

 وی ادامه داد: آیا این سفرها موجب برداشتن تحریمها علیه ایران شده یا آنها بهره برداری سیاسی خود را انجام دادند؟

در ادامه این نشست ناصر آراسته نماینده سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر نگاه واقع بینانه به رفت و آمدهای مسئولان کشورهای اروپایی به ایران داشته باشیم و مباحث ارزشی و سفارشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را نیز به ناچار در نظر نگیریم متوجه میشویم که راهکاری جز مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان جمهوری اسلامی نداریم.

وی افزود: در دیدارهای اخیر "جک استراو" در ایران و مصاحبههای او متوجه شدیم که آنها اعتراف کردند ملت ایران عمیقاً دشمنی خود را با انگلیس و دولتهای غربی اظهار میکنند و ما به آنها تضمین میدهیم که ملت ایران با تمام قوا در برابر هجمه های مختلفی که علیه ایران داشتند ایستادگی میکنند.

آراسته خاطرنشان کرد: ملت ایران معتقد است و تاریخ سیاست خارجی و دیپلماسی کشور نشان میدهد که سیاست لبخند توان رویارویی با دشمنان جمهوری اسلامی را ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار