گزارش نشریه لبنانی از عمق نفوذ ایران در کلام بارزانی و شکست تل‌آویو

نشریه لبنانی سفر بارزانی در شرایطی که اسرائیل در غزه درمانده، آغاز فصل نوینی از روابط دانست و اظهارات بارزانی درباره جایگاه ایران به عنوان پشتوانه کرد‌ها وعراق را شکست دیگر برای دشمنان خواند.
کد خبر: ۶۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ - 06May 2024

گزارش نشریه لبنانی از عمق نفوذ ایران در کلام بارزانی و شکست تل‌آویوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفر نچیروان ادریس مصطفی بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از نزدیک به ۳ سال از فراز و نشیب در مناسبات سیاسی که همواره سران تل آویو و کنشگران خارجی درصدد تخریب روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی میان ایران و کرد‌ها بوده، نشان‌دهنده آغاز فصل جدیدی از روابط با پشتوانه امنیتی و سیاسی است.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «lebanondebate» در گزارش خبری خود با اشاره به اهمیت سفر رئیس اقلیم کردستان به ایران همزمان با شرایط حساس منطقه و دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبری معظم انقلاب و سران ارشد نظام، محور‌های امنیتی گفتگو‌های سیاسی میان مقامات رسمی ایران و اقلیم کردستان عراق را بسیار حائز اهمیت دانست.

این پایگاه خبری به محور‌های سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در لزوم افزایش هماهنگی‌های امنیتی دولت عراق و اقلیم کردستان در جلوگیری از تحرکات دسیسه‌گرانه صهیونیست‌ها در استفاده از خاک عراق علیه کشورمان پرداخت و آمادگی ایران در توسعه مناسبات امنیتی و سیاسی در چارچوب روابط ایران و عراق را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد.

از سوی دیگر، نچیروان بارزانی در سخنانی با تاکید بر لزوم گسترش روابط سیاسی اقلیم با ایران بر پایه اصل همجواری و احترام خاطرنشان کرد که ایران همواره پشتوانه و حامی در شرایط دشوار اقلیم و عراق بوده و حفظ مناسبات با ایران همواره خط قرمز مقامات اقلیم است.

از سوی دیگر، این پایگاه لبنانی با اهمیت شمردن روابط دیرینه میان اقلیم و ایران به سخنان بارزانی درباره وضعیت حساس منطقه و شرایط روز‌های جاری اسرائیل در منطقه پرداخت.

نچیروان بارزانی با اشاره درماندگی اسرائیل در غزه تاکید کرد که «منطق سلیم هیچگاه اجازه نمی‌دهد روابط ما با کشوری قدرتمند و دوست را به روابط با رژیم درمانده‌ای که در حال حاضر قرار دارد، ترجیح دهیم.»

نچیروان بارزانی، در رأس هیئتی سیاسی روز یکشنبه وارد تهران شد و آخرین سفر بارزانی به ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار