مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

کردستان ظرفیت بسیار قوی در زمینه آثار دفاع مقدس دارد

سرهنگ کلوند گفت: کردستان یکی از استان‌های درگیر جنگ بوده و ظرفیت و سوژه‌های بسیار قوی در زمینه دفاع مقدس دارد و جمع‌آوری و باز تولید این مهم نیازمند همت مضاعف دستگاه‌ها و تعامل و کمک‌های مردمی است.
کد خبر: ۶۵۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 07March 2024

کردستان ظرفیت بسیار قوی در زمینه آثار دفاع مقدس داردسرهنگ پاسدار «علی کلوندی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کردستان یکی از استان‌های درگیر جنگ بوده و ظرفیت و سوژه‌های بسیار قوی در زمینه دفاع مقدس دارد اما نتوانسته‌ایم به‌خوبی این آثار ارزشمند را جمع‌آوری و باز تولید کنیم و انجام این مهم همت مضاعف دستگاه‌ها و تعامل و کمک‌های مردمی را می‌طلبد.

وی افزود: بر اساس اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ما ۳ وظیفه جمع‌آوری، حفظ و نگهداری و نشر آثار دوران دفاع مقدس را به عهده داریم.

کلوندی ادامه داد: بخش اصلی فعالیت ما در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مربوط به جمع‌آوری، حفظ و نگهداری و نشر آثار مربوط به شهدا و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

این مسئول به بسترهای انتقال آثار دفاع مقدس به نسل آینده اشاره و خاطرنشان کرد: در استان کردستان ۶۱ شهید گمنام در ۳۱ نقطه استان قرار دارد که امروزه این یادمان‌ها مورد زیارت مردم سراسر استان واقع شده و یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تولیدات فرهنگی و هنری را از دیگر راه‌های انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: در حوزه نشر مفاهیم ارزش‌های دوران دفاع مقدس وظایفی داریم که بخشی از آن مربوط به تولیدات فرهنگی و هنری در قالب کتاب، تولیدات سمعی و بصری و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: ما سالانه سهم قابل توجهی در زمینه نشر و چاپ کتاب دوران دفاع مقدس داریم که می‌تواند این خاطرات و آثار را به نسل آینده منتقل کند.

کلوندی یادآور شد: گالری موزه‌های دفاع مقدس از یگر مواردی است که می‌تواند به خوبی ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند.

شیما صادقی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار