طی نشستی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان: هدف موزه دفاع مقدس انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است

سرهنگ «کلوندی» کفت: موزه دفاع مقدس با هدف جمع آوری، حفظ و نگهداری و به نمایش گذاشتن آثار و ارتباط بین نسل‌ها و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ - 04March 2024

هدف موزه دفاع مقدس انتقال این فرهنگ به نسل های آینده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «علی کلوندی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان امروز دوشنبه در مراسم خاکبرداری پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان که با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان دفاع مقدس در سنندج آغاز شد با اشاره به عقب ماندگی کردستان در حوزه دفاع مقدس خواستار همکاری و همراهی مسئولان استان در این حوزه شد و اظهار داشت: کردستان ظرفیت بالایی در حوزه دفاع مقدس دارد اما جزو استان های محروم از نعمت موزه دفاع مقدس است.

وی افزود: موزه دفاع مقدس با هدف جمع آوری، حفظ و نگهداری و به نمایش گذاشتن آثار و ارتباط بین نسل ها و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده ساخته خواهد شد.

کلوندی ادامه داد: فرهنگ هویت‌ساز دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد شهدا همواره مورد تاکید رهبری است.

وی با بیان اینکه اگر پرچم مقاومت بالاست به برکت فرهنگ فاع مقدس است، گفت: از معجزات دوران دفاع مقدس همین امنیت امروز است که باید قدر آن را بدانیم.

مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: دشمن هجمه سنگینی را علیه ارزش های دفاع مقدس شروع کرده و دنبال تحریف و فراموشی آن دوران است، ضمن اینکه در این حوزه کتاب می نویسند و یکی از راهکارهای مقابله با این تهاجم، ساخت همین موزه است.

وی تصریح کرد: دولت در این ۲ سال پروژه‌های بسیار جدی در اسنان افتتاح کرده و در کنار آن، به پروژه های دفاع مقدس هم توجه داشته است.

کلوندی یادآور شد: پروژه موزه دفاع مقدس در مساحت ۱۰ هکتاری و با ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ و نیم طبقه و ۹ سالن پیش بینی شده است و برای معرفی بخش های مختلف دفاع مقدس از جمله پیشمرگان کرد مسلمان بکارگیری می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار