سخنگوی دولت در پاسخ به دفاع‌پرس خبر داد؛

چاپ بیش از ۲۵۰۰ کتاب دفاع مقدس در دولت سیزدهم/ صدور ۲۶ مجوز برای تولید آثار سینمایی دفاع مقدس

«بهادری جهرمی» از چاپ و نشر بیش از دو هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب جدید حوزه دفاع مقدس در دو سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: دولت سیزدهم ۲۶ مجوز برای تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس صادر کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 31October 2023

چاپ بیش از ۲۵۰۰ کتاب دفاع مقدس در دولت سیزدهم/ صدور ۲۶ مجوز برای تولید آثار سینمایی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر این‌که دولت چه برنامه‌هایی در راستای ۱۰۰ برابری شدن تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس دارد و تاکنون چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟ اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از سرمایه‌های فرهنگی کشور و جزو هویت ملت ایران است که در دهه‌های اخیر نیز تا حدودی به ادبیات پایداری، مقاومت و آثار فاخر هنری، موسیقیایی و سینمایی در این حوزه پرداخته شده است؛ اما همچنان ظرفیت گسترده‌ای برای پرداختن به این حوزه‌ها وجود دارد؛ بنابراین دولت نیز تمام ظرفیت خود را در این راستا به‌کار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت سیزدهم در این دو سال گذشته، ۲۶ مجوز برای تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس صادر کرده است که از این تعداد، ۲۰ فیلم در این مدت ساخته شده است و برخی از آن‌ها در جشنواره فیلم فجر رونمایی شده که معمولاً با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

«بهادری جهرمی» با بیان این‌که در زمینه تئاتر حوزه دفاع مقدس، ۷۸۸ اجرای نمایشی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، تأکید کرد: این تعداد تئاتر اجرا شده، ۲ برابر مجموع اجرا‌های نمایشی چهار سال دولت گذشته بوده که حدو ۴۰۰ اجرا بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در حوزه هنر‌های تجسمی نیز شش نمایشگاه نقاشی و عکاسی در حوزه دفاع مقدس در تهران برگزار شده است، بیان داشت: جایزه‌ای نیز سال گذشته در این حوزه پیش‌بینی شده و به هنرمندان اختصاص پیدا کرد.

«بهادری جهرمی» خاطرنشان کرد: در زمینه کتاب و نشر هم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب جدید در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، در حوزه دفاع مقدس چاپ و نشر پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار