یادداشت/ جواد رستمی

اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در فرهنگ رضوی

امام رضا علیه‌السلام به ما آموخت، برای سیدالشهدا علیه‌السلام گریه کنیم، لعن قاتلینش را فراموش نکنیم و همبستگی و همراهی خود را با حسین علیه‌السلام اعلام کنیم.
کد خبر: ۶۰۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ - 21July 2023

اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در فرهنگ رضویگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «جواد رستمی» کارشناس مذهبی؛ دل‌ها ماتم‌زده شده و صدای زنگ کاروانی غریب به گوش می‌رسد، آنان مدتی پیش سفر خویش به معراج را آغاز کرده و دل از زمین و دنیا جدا کرده و هوای ملکوت و عقبی بر سر دارند. همراه خون خدا رو به سوی کربلا می‌آیند تا چند روزی دیگر حماسه‌ای به بلندای تاریخ و ماندگاری «کل یوم عاشورا»، زمان را به مکان گره زده و «کل ارض کربلا» را فریاد زنند.

یابن‌الشبیب امام رضا علیه‌السلام تن و بدنمان را می‌لرزاند آنجا که دشمنان جدش حسین را از مردمان جاهلی هم پست‌تر می‌داند که حرمت ماه حرام را نگه نداشته و فرزند رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را به شهادت رساندند. آنجا که سیاه پوشیده و از سیاه‌پوشی پدر سخن گفته و به ما رسم عزاداری می‌آموزد.

امام رضا علیه‌السلام به ما چند نکته آموخت، نخست آنکه برای حسین گریه کنیم، دوم او را از راه دور یا نزدیک زیارت کنیم، سوم آنکه لعن قاتلینش را فراموش نکنیم و چهارم با گفتن دائمی ذکر «یالیتنی کنت معهم فأفوز فوزا عظیما» ای کاش من هم در کربلا با یاران تو بودم و به فیض عظیم شهادت می‌رسیدم، همبستگی و همراهی خود را با حسین علیه‌السلام اعلام کنیم و پنج آنکه در شادی اهل‌بیت شاد و در غم و غصه‌های آنان ناراحت و غمگین باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار